Nekonečný problém s roky rozostavanou a nedokončenou stanicou by sa mal konečne riešiť. Primátor verí vízii zahraničného investora, ktorý chce priestor medzi autobusovou a železničnou stanicou zmeniť na dopravno – obchodné centrum.
BANSKÁ BYSTRICA. Nedokončená a postupne sa rozpadávajúca budova autobusovej stanice v Banskej Bystrici možno už čoskoro prestane špatiť Banskú Bystricu. Namiesto nej chce rakúsky investor, o ktorom podrobnosti zatiaľ nie sú známe, postaviť moderné dopravno – obchodné centrum. V pláne má architektonické prepojenie priestoru autobusovej a železničnej stanice. Primátor Banskej Bystrice Peter Gogola potvrdil, že mesto dalo k štúdii súhlasné stanovisko. „ Ako som sa dozvedel z telefonickej reakcie, budúci rok by sa mal stať rokom otvorenia tohto komplexu,“ dodal.
Mesto už zvažuje možnosti, kde počas výstavby umiestniť dočasnú autobusovú stanicu. Jedinou alternatívou sa ukazuje Uhlisko – priestor parkoviska oproti Kazačku. Tento pozemok síce patrí Štátnym lesom, samotné parkovisko je však majetkom mesta. Problém s jeho dočasným prevádzkovaním by teda nemal nastať.
V hre ešte boli Štiavničky, pre cestujúcich z mnohých častí Slovenska by to však mohlo byť mätúce. Primátor odhaduje, že v provizórnych podmienkach bude stanica fungovať pol až trištvrte roka. „Štandard pre verejnosť sa tým síce zníži, ale bude to dočasné riešenie. Veríme, že cestujúci budú zhovievaví,“ povedal.
Majiteľ sa zatiaľ nezmenil
Samotná stanica zatiaľ majiteľa nezmenila, stále je majetkom SAD Banská Bystrica. Potvrdil to prokurista tejto spoločnosti Martin Kracík s tým, že v súčasnosti prebiehajú záverečné rokovania o podobe zmluvy medzi vlastníkom nehnuteľnosti a budúcim nadobúdateľom. „ Zainteresované strany sa už na začiatku dohodli, že žiadna z nich nebude zverejňovať o priebehu rokovaní žiadne informácie,“ dodal. Stane sa tak podľa neho až potom, keď definitívne príde k dohode o realizácii projektu.
„Podľa mojich informácií rokuje pán primátor s budúcim nadobúdateľom a o všetkých zásadných skutočnostiach je informovaný tak, aby ako štatutárny zástupca mesta mohol podporiť pri rokovaniach záujmy mesta pre úspešné odstránenie súčasnej stanice a výstavbu nového terminálu,“ dodal Kracík.
Autobusovú stanicu začali stavať v roku 1983, po siedmich rokoch stavbu zastavili a nikdy sa ju nepodarilo dokončiť. Areál dlhé roky chátra. Mesto v minulosti zvažovalo aj možnosť, že stanicu prevezme do svojho vlastníctva, no nakoniec od tejto myšlienky ustúpilo.