Chátrajúci skelet autobusky možno prestane strašiť

Nekonečný problém s roky rozostavanou a nedokončenou stanicou by sa mal konečne riešiť. Objekt je stále vo vlastníctve SAD Banská Bystrica.

Rozostavaná budova je problémom Banskej Bystrice dlhé rokyRozostavaná budova je problémom Banskej Bystrice dlhé roky (Zdroj: JÁN KROŠLÁK- SME)

Nekonečný problém s roky rozostavanou a nedokončenou stanicou by sa mal konečne riešiť. Primátor verí vízii zahraničného investora, ktorý chce priestor medzi autobusovou a železničnou stanicou zmeniť na dopravno – obchodné centrum.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

BANSKÁ BYSTRICA. Nedokončená a postupne sa rozpadávajúca budova autobusovej stanice v Banskej Bystrici možno už čoskoro prestane špatiť Banskú Bystricu. Namiesto nej chce rakúsky investor, o ktorom podrobnosti zatiaľ nie sú známe, postaviť moderné dopravno – obchodné centrum. V pláne má architektonické prepojenie priestoru autobusovej a železničnej stanice. Primátor Banskej Bystrice Peter Gogola potvrdil, že mesto dalo k štúdii súhlasné stanovisko. „ Ako som sa dozvedel z telefonickej reakcie, budúci rok by sa mal stať rokom otvorenia tohto komplexu,“ dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Mesto už zvažuje možnosti, kde počas výstavby umiestniť dočasnú autobusovú stanicu. Jedinou alternatívou sa ukazuje Uhlisko – priestor parkoviska oproti Kazačku. Tento pozemok síce patrí Štátnym lesom, samotné parkovisko je však majetkom mesta. Problém s jeho dočasným prevádzkovaním by teda nemal nastať.

V hre ešte boli Štiavničky, pre cestujúcich z mnohých častí Slovenska by to však mohlo byť mätúce. Primátor odhaduje, že v provizórnych podmienkach bude stanica fungovať pol až trištvrte roka. „Štandard pre verejnosť sa tým síce zníži, ale bude to dočasné riešenie. Veríme, že cestujúci budú zhovievaví,“ povedal.

Majiteľ sa zatiaľ nezmenil

Samotná stanica zatiaľ majiteľa nezmenila, stále je majetkom SAD Banská Bystrica. Potvrdil to prokurista tejto spoločnosti Martin Kracík s tým, že v súčasnosti prebiehajú záverečné rokovania o podobe zmluvy medzi vlastníkom nehnuteľnosti a budúcim nadobúdateľom. „ Zainteresované strany sa už na začiatku dohodli, že žiadna z nich nebude zverejňovať o priebehu rokovaní žiadne informácie,“ dodal. Stane sa tak podľa neho až potom, keď definitívne príde k dohode o realizácii projektu.

SkryťVypnúť reklamu

„Podľa mojich informácií rokuje pán primátor s budúcim nadobúdateľom a o všetkých zásadných skutočnostiach je informovaný tak, aby ako štatutárny zástupca mesta mohol podporiť pri rokovaniach záujmy mesta pre úspešné odstránenie súčasnej stanice a výstavbu nového terminálu,“ dodal Kracík.

Autobusovú stanicu začali stavať v roku 1983, po siedmich rokoch stavbu zastavili a nikdy sa ju nepodarilo dokončiť. Areál dlhé roky chátra. Mesto v minulosti zvažovalo aj možnosť, že stanicu prevezme do svojho vlastníctva, no nakoniec od tejto myšlienky ustúpilo.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Bystrica

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 48 702
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 963
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 8 635
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 434
  5. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 072
  6. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 909
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 777
  8. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 4 308
  1. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  2. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  3. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  4. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  5. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  6. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  7. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  8. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 100 408
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 482
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 460
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 805
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 106
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 753
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 080
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 744
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ivan Čáni: Rudo, prácu treba aj dokončiť a nie iba načať!
  2. Peter Franek: Čo chcú Ficovi voliči.
  3. Eva Chmelíková: Predsudky zabíjajú kultúru, iné kultúry ju obohacujú.
  4. Ján Karas: Rovnosť, ktorá sa ešte nenarodila: Neviditeľné korene spravodlivosti na Medzinárodný deň Rómov
  5. Rastislav Šenkirik: SMER - pohlavné preukazy
  6. Martina Paulenová: Dozvedeli sme sa zlú správu
  7. Ivan Mlynár: Riaditeľ SHMÚ nezabezpečil počasie podľa predstáv Tarabu, tak dostal padáka, alebo, keď lži smrdia aj z displeja počítača.
  8. Anna Miľanová: Rozmáha sa nám tu štátny vandalizmus... Vždy je možné byť dobrý, myslím si...
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 100 408
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 482
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 79 460
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 805
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 15 106
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 753
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 10 080
  8. Viktor Pamula: S Ruskom na večné časy a nikdy inak 8 744
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  6. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu