Štvrtok, 19. júl, 2018 | Meniny má Dušana

Severný obchvat Banskej Bystrice slávnostne odovzdali

Posledný, štvrtý úsek projektu rýchlostnej cesty R1-PR1BINA - severný obchvat Banskej Bystrice slávnostne odovzdali dnes dopoludnia. Vodičom začne slúžiť dnes popoludní od 18.00.

Slávnostného odovzdania úseku sa zúčastnil premiér Robert Fico a minister dopravy Ján Počiatek(Zdroj: autorka)

BANSKÁ BYSTRICA. Severný obchvat Banskej Bystrice, ktorý je posledným, štvrtým úsekom rýchlostnej cesty R1 – PR1BINA slávnostne odovzdali do užívania dnes dopoludnia. Vodičom začal slúžiť popoludní od 18. hodiny.

Premiér Robert Fico konštatoval, že dokončením projektu R1 sa podarilo splniť cieľ, ktorý si vláda vytýčila ešte v roku 2006.

„Za podstatnú považujeme skutočnosť, že dokončením tohto projektu sa skráti cesta medzi Bratislavou a Banskou Bystricou približne o pol hodiny. Výrazne sa tiež odbremení tranzit cez Banskú Bystricu,“ dodal.

Článok pokračuje pod video reklamou

Zástupca spoločnosti Eurovia CS Martin Borovka konštatoval, že stavbu sa podarilo dokončiť v termíne napriek tomu, že trasa prechádzala geologicky náročným terénom. Súčasťou výstavby bolo aj vybudovanie nového železničného mosta a oprava železničného tunela.

Ministrova dobrá a zlá správa

Minister dopravy Ján Počiatek priniesol obyvateľom Banskej Bystrice dobrú aj zlú správu. Tou zlou je skutočnosť, že po otvorení úseku pre vodičov sa skončí dočasný raj pre cyklistov a korčuliarov, ktorí rozostavaný úsek v hojnej miere využívali na športovanie. Na druhej strane sa však výrazne odbremení doprava v centre Banskej Bystrice, zlepší sa životné prostredie v meste a bezpečnosť dopravy: “Odovzdanie moderného úseku je prínosom nielen pre obyvateľov Banskej Bystrice a Horehronia, ale celého Slovenska,“doplnil.

Riaditeľ spoločnosti GRANVIA, a.s., Eric Genetre informoval, že stavba obchvatu trvala dva roky a 11 mesiacov, pričom do tohto obdobia spadali aj tri náročné zimy: “Stavba bola o to zložitejšia, že sme ju budovali v blízkosti obytných štvrtí, čo zvyšovalo nároky na zamedzenie nadmernej prašnosti a hlučnosti,“ konštatoval.

Dokončením úseku sa podľa neho uzatvorila jedna etapa, ďalším cieľom je poskytnúť užívateľom obchvatu komfort a bezpečnosť. Situáciu na ceste bude priebežne sledovať niekoľko kamier.

Trojročná intenzívna práca sa končí

Verejným obstarávateľom stavby je Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR, zhotoviteľom spoločnosť Granvia Construction . Obchvat meria 5,7 km a nachádzajú sa na ňom 4 mimoúrovňové križovatky, 24 mostov a premostení a takmer 6 km protihlukových stien. Celková dĺžka novovybudovaných komunikácií vrátane križovatkových vetiev dosiahla dĺžku takmer 13 kilometrov. Štát má za výstavbu a následnú 30-ročnú prevádzku a údržbu rýchlostnej cesty Nitra – Tekovské Nemce a obchvatu Banskej Bystrice zaplatiť Granvii ročne 125 miliónov eur. V období najintenzívnejších prác na stavbe pracovalo denne až 900 pracovníkov.

Prevádzku a údržbu severného obchvatu zabezpečí prevádzkovateľ Granvia Operation, a.s., prostredníctvom svojho subdodávateľ EUROVIA SK, závod Operation. Plánovaná novostavba Strediska správy a údržby sa bude nachádzať pri križovatke Cementáreň.

Dokončenie poslednej fázy výstavby prvého PPP projektu na Slovensku tak odštartuje prevádzku a údržbu všetkých štyroch úsekov projektu R1-PR1BINA. Koncesionár bude zabezpečovať ich správu a údržbu až do roku 2041. Projekt rýchlostnej cesty R1 (PPP) Nitra -Tekovské Nemce a Banská Bystrica - severný je rozdelený na štyri úseky . Prvé tri úseky Nitra – Selenec, Selenec - Beladice a Beladice - Tekovské Nemce boli odovzdané do predčasného užívania v októbri 2011.

Parametre stavby

  • Dĺžka obchvatu 5 671,40 m
  • Mimoúrovňové križovatky : 4, celková dĺžka vetiev: 5 698,51 m
  • Celková dĺžka novobudovaných miestnych komunikácií : 5 193,20 m
  • Počet mostných objektov : 24 , plocha mostov : 21 720,11 m2
  • Počet oporných a zarúbných múrov : 20 kusov, dĺžka 2 736,58 m
  • Protihlukové steny : 14, dĺžka : 5 752,38 m
  • Rekonštrukcia tunela ŽSR : 350m
  • Úprava vodných tokov : 1 008,00 m
  • Celková dĺžka oceľových zvodidiel: 17 664 m
  • Celkové množstvo betónových zmesí : 85 275 m3
  • Celkové množstvo vysadených kríkov : 105 802 ks

a1.jpg

Jedna z častí obchvatu

a2.jpg

Premiér vyrazil aj prvú pamätnú mincu

a3.jpg

Slávnostné prestrihnutie pásky

FOTO - autorka

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  6. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  8. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  9. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  10. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 26 202
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 009
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 17 934
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 12 942
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 205
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 953
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 193
  8. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 3 184
  9. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 153
  10. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 004

Hlavné správy z MY Bystrica

Skoro ráno sa zrazil pri Ľupči autobus s osobným autom

V autobuse sa nezranil nik, z auta museli pomôcť zakliesnenej osobe.

Slovensko má prvých sedem profesionálnych futbalových rozhodcov.

Je medzi nimi aj Boris Marhefka z Banskej Bystrice.

PanSlam v Záhrade ovládol český slamer

Banskobystrickému publiku sa najviac páčila báseň o nahnevanej partnerke.

S Banskobystričanom najprv popíjal, potom ho uspal a okradol ( + FOTO PODOZRIVÉHO)

Zo spáchania skutku je podozrivý 61- ročný muž z Martina.

Na Malinovského ulici v Brezne pribudnú parkovacie miesta. Zeleň presadili

Obyvatelia Malinovského ulice zostali rozdelení na dva tábory. Jedna časť apeluje na samosprávu, aby rozšírila kapacity parkovania v tejto lokalite, druhá naopak bojuje za zachovanie pôvodnej zelene.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Šialená jazda kamiónu. Vodič ohrozil mnoho životov

Na internete sa objavil kamerový záznam z cesty pri Novákoch.

Do stanice v Trnave investovali už vyše 28 miliónov, pozrite si fotky

V súčasnosti sa pracuje na 2. nástupišti, ktoré kompletne prerábajú. Prístupné by malo byť už v septembri.

Takto by malo vyzerať martinské aquacentrum

​​​​​​​Jednoduché a čisté riešenie budúceho aquacentra v Martine zaujalo odbornú porotu najviac.

Vybrali SME

Už ste čítali?