Severný obchvat Banskej Bystrice slávnostne odovzdali

Posledný, štvrtý úsek projektu rýchlostnej cesty R1-PR1BINA - severný obchvat Banskej Bystrice slávnostne odovzdali dnes dopoludnia. Vodičom začne slúžiť dnes popoludní od 18.00.

Slávnostného odovzdania úseku sa zúčastnil premiér Robert Fico a minister dopravy Ján PočiatekSlávnostného odovzdania úseku sa zúčastnil premiér Robert Fico a minister dopravy Ján Počiatek (Zdroj: autorka)

BANSKÁ BYSTRICA. Severný obchvat Banskej Bystrice, ktorý je posledným, štvrtým úsekom rýchlostnej cesty R1 – PR1BINA slávnostne odovzdali do užívania dnes dopoludnia. Vodičom začal slúžiť popoludní od 18. hodiny.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Premiér Robert Fico konštatoval, že dokončením projektu R1 sa podarilo splniť cieľ, ktorý si vláda vytýčila ešte v roku 2006.

„Za podstatnú považujeme skutočnosť, že dokončením tohto projektu sa skráti cesta medzi Bratislavou a Banskou Bystricou približne o pol hodiny. Výrazne sa tiež odbremení tranzit cez Banskú Bystricu,“ dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Zástupca spoločnosti Eurovia CS Martin Borovka konštatoval, že stavbu sa podarilo dokončiť v termíne napriek tomu, že trasa prechádzala geologicky náročným terénom. Súčasťou výstavby bolo aj vybudovanie nového železničného mosta a oprava železničného tunela.

Ministrova dobrá a zlá správa

Minister dopravy Ján Počiatek priniesol obyvateľom Banskej Bystrice dobrú aj zlú správu. Tou zlou je skutočnosť, že po otvorení úseku pre vodičov sa skončí dočasný raj pre cyklistov a korčuliarov, ktorí rozostavaný úsek v hojnej miere využívali na športovanie. Na druhej strane sa však výrazne odbremení doprava v centre Banskej Bystrice, zlepší sa životné prostredie v meste a bezpečnosť dopravy: “Odovzdanie moderného úseku je prínosom nielen pre obyvateľov Banskej Bystrice a Horehronia, ale celého Slovenska,“doplnil.

SkryťVypnúť reklamu

Riaditeľ spoločnosti GRANVIA, a.s., Eric Genetre informoval, že stavba obchvatu trvala dva roky a 11 mesiacov, pričom do tohto obdobia spadali aj tri náročné zimy: “Stavba bola o to zložitejšia, že sme ju budovali v blízkosti obytných štvrtí, čo zvyšovalo nároky na zamedzenie nadmernej prašnosti a hlučnosti,“ konštatoval.

Dokončením úseku sa podľa neho uzatvorila jedna etapa, ďalším cieľom je poskytnúť užívateľom obchvatu komfort a bezpečnosť. Situáciu na ceste bude priebežne sledovať niekoľko kamier.

Trojročná intenzívna práca sa končí

Verejným obstarávateľom stavby je Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR, zhotoviteľom spoločnosť Granvia Construction . Obchvat meria 5,7 km a nachádzajú sa na ňom 4 mimoúrovňové križovatky, 24 mostov a premostení a takmer 6 km protihlukových stien. Celková dĺžka novovybudovaných komunikácií vrátane križovatkových vetiev dosiahla dĺžku takmer 13 kilometrov. Štát má za výstavbu a následnú 30-ročnú prevádzku a údržbu rýchlostnej cesty Nitra – Tekovské Nemce a obchvatu Banskej Bystrice zaplatiť Granvii ročne 125 miliónov eur. V období najintenzívnejších prác na stavbe pracovalo denne až 900 pracovníkov.

SkryťVypnúť reklamu

Prevádzku a údržbu severného obchvatu zabezpečí prevádzkovateľ Granvia Operation, a.s., prostredníctvom svojho subdodávateľ EUROVIA SK, závod Operation. Plánovaná novostavba Strediska správy a údržby sa bude nachádzať pri križovatke Cementáreň.

Dokončenie poslednej fázy výstavby prvého PPP projektu na Slovensku tak odštartuje prevádzku a údržbu všetkých štyroch úsekov projektu R1-PR1BINA. Koncesionár bude zabezpečovať ich správu a údržbu až do roku 2041. Projekt rýchlostnej cesty R1 (PPP) Nitra -Tekovské Nemce a Banská Bystrica - severný je rozdelený na štyri úseky . Prvé tri úseky Nitra – Selenec, Selenec - Beladice a Beladice - Tekovské Nemce boli odovzdané do predčasného užívania v októbri 2011.

Parametre stavby

  • Dĺžka obchvatu 5 671,40 m
  • Mimoúrovňové križovatky : 4, celková dĺžka vetiev: 5 698,51 m
  • Celková dĺžka novobudovaných miestnych komunikácií : 5 193,20 m
  • Počet mostných objektov : 24 , plocha mostov : 21 720,11 m2
  • Počet oporných a zarúbných múrov : 20 kusov, dĺžka 2 736,58 m
  • Protihlukové steny : 14, dĺžka : 5 752,38 m
  • Rekonštrukcia tunela ŽSR : 350m
  • Úprava vodných tokov : 1 008,00 m
  • Celková dĺžka oceľových zvodidiel: 17 664 m
  • Celkové množstvo betónových zmesí : 85 275 m3
  • Celkové množstvo vysadených kríkov : 105 802 ks

a1.jpg

Jedna z častí obchvatu

a2.jpg

Premiér vyrazil aj prvú pamätnú mincu

a3.jpg

Slávnostné prestrihnutie pásky

FOTO - autorka

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Bystrica

Komerčné články

  1. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  3. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Veda je pre Jaroslava Ferenca spôsob, ako zužitkovať kreativitu
  8. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  1. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  2. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  4. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  5. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  6. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko
  7. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože
  8. Lesopark Hlboké slávnostne otvára svoje brány
  1. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 6 843
  2. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 588
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 5 427
  4. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 280
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 3 680
  6. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 2 998
  7. Čo môže spôsobiť minúta navyše pri pražení kávy? 2 425
  8. McDonald’s otvoril svoju prvú reštauráciu v Spišskej Novej Vsi 2 144
  1. Erik Kriššák: Michael McDowell – Blackwater, kniha první
  2. Branislav Hláčik: Superpozícia 6
  3. Lukáš Jankovič: 5 grafov o Slovensku v roku 2025
  4. Jozef Huljak: V tieni rastúceho napätia: Prečo je Han Kuang dôležitejší než kedykoľvek predtým
  5. Tomáš Kiebel: Platba cez kľúčenku? Vitaj vo svete Bitcoinu a bleskových platieb!
  6. Štefan Šturdzík: S každej strany zlé správy do čerta !! Alebo zle počujem ??
  7. Viliam Visokai: Národné divadlo ?
  8. Andrea Podešvová: Život, ktorý sme si vysnívali, si predsa zaslúži druhú šancu
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 15 294
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 14 887
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 10 847
  4. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 8 931
  5. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 837
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 315
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 007
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 952
  1. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  2. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  3. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  5. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  6. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  8. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Banská Bystrica - aktuálne správy

Auto sa rútilo dole svahom. Zastavil ho až strom.

Vodič na niečo zabudol.


Borovice začali masívne odumierať. Zničilo ich extrémne počasie aj huba.

Príčina je známa.


3
Marek Ryban (vpravo) zo spoločnosti Obnova budov

Čo treba vedieť, ak sa rozhodujete, či ísť do obnovy domu?


Osloviť chce tých, ktorí chcú jesť zdravšie a podporiť domácu produkciu.


  1. Erik Kriššák: Michael McDowell – Blackwater, kniha první
  2. Branislav Hláčik: Superpozícia 6
  3. Lukáš Jankovič: 5 grafov o Slovensku v roku 2025
  4. Jozef Huljak: V tieni rastúceho napätia: Prečo je Han Kuang dôležitejší než kedykoľvek predtým
  5. Tomáš Kiebel: Platba cez kľúčenku? Vitaj vo svete Bitcoinu a bleskových platieb!
  6. Štefan Šturdzík: S každej strany zlé správy do čerta !! Alebo zle počujem ??
  7. Viliam Visokai: Národné divadlo ?
  8. Andrea Podešvová: Život, ktorý sme si vysnívali, si predsa zaslúži druhú šancu
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 15 294
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 14 887
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 10 847
  4. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 8 931
  5. Radko Mačuha: Je to také Smerácke. 7 837
  6. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 315
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 007
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 3 952
  1. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  2. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  3. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  5. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  6. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  7. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
  8. Marcel Rebro: Dnipro v slzách: Keď sa deti stávajú terčom

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu