BANSKÁ BYSTRICA. Cyklobusové linky z Banskej Bystrice do okolitých hôr, ktoré ako nový produkt cestovného ruchu začala od 23. júna prevádzkovať Slovenská autobusová doprava Zvolen v spolupráci s mestom Banská Bystrica a Banskobystrickým samosprávnym krajom, sa osvedčili a budú pokračovať aj v nasledujúcej sezóne. Uviedol to vedúci odboru rozvoja a informatiky SAD Zvolen Marek Modranský s tým, že na budúci rok by mali začať jazdiť už od apríla alebo mája. „Uvažujeme aj o zavedení nových liniek, a to do oblasti Mýta pod Ďumbierom v Nízkych Tatrách a do niektorej lokality v Podpoľaní,“ uviedol Modranský.
Cyklobusy tvoril najskôr mikrobus, neskôr pre veľký záujem bežný 45-miestny autobus s prívesom na prevoz bicyklov. Jazdili v soboty, nedele a cez sviatočné dni, a to po jednom spoji za deň na štyroch linkách: z Banskej Bystrice do obce Králiky, na zastávku Panská koliba pod vrcholom Krížnej vo Veľkej Fatre (respektíve v prípade nepriaznivého počasia na sedlo Malý Šturec), a od 4. augusta aj na Donovaly a k hotelu Šachtičky na kopci Panský diel medzi Banskou Bystricou a obcou Špania Dolina. Počas tohtoročnej prevádzky, ktorá sa skončila 7. októbra, previezli 2 370 turistov a cykloturistov. Najväčší záujem bol podľa Modranského o linku na Panskú kolibu, ktorú využívalo 30 až 70 cestujúcich na jeden spoj. Druhá najvyťaženejšia bola linka na Donovaly, najmenší záujem bol o linku na Králiky. Cestovné bolo bez ohľadu na dĺžku jazdy jedno euro na osobu, v čom bol zahrnutý aj prevoz jedného ruksaku a jedného bicykla.
Účelom pilotných cyklobusových liniek bolo pripojiť Banskú Bystricu na sieť turistických cyklotrás vo Veľkej Fatre, Turci, Liptove a Kremnických vrchoch. Rozdiel medzi nákladmi a výnosom z cestovného, ktorý bol podľa Modranského za celú sezónu päťtisíc eur, dopravcovi dorovnajú rovnakým dielom mesto Banská Bystrica a Banskobystrický samosprávny kraj.