Sobota, 23. január, 2021 | Meniny má MilošKrížovkyKrížovky

Rozvoj turizmu v meste podľa Gogolu „zapúšťa korene“

Ako hlavné kroky na podporu cestovného ruchu primátor uviedol založenia marketingovej agentúry Visit BB a oblastnej organizácie cestovného ruchu Stredné Slovensko.

BANSKÁ BYSTRICA . Ako najväčší úspech svojho doterajšieho pôsobenia vo funkcii primátora Banskej Bystrice označuje Peter Gogola to, že Banskobystričania sa začínajú stotožňovať s jeho víziou rozvoja mesta ako centra cestovného ruchu. Ako uviedol pre agentúru SITA pri hodnotení prvej polovice svojho funkčného obdobia, ľudia začínajú chápať, že cestovný ruch nie sú len hotely a penzióny, ale každý sa svojím spôsobom spolupodieľa na vytváraní atmosféry mesta a kvality života v ňom.

„Nie je to len o tých hoteloch a penziónoch, ale aj o obrovských množstvách služieb a aj tovarov, ktoré sa nabaľujú na fungovanie cestovného ruchu,“ povedal Gogola. Ako ďalej pripomenul, v deväťdesiatych rokoch zanikla väčšina pracovných miest v banskobystrických priemyselných podnikoch a v súčasnosti sú najväčšími zamestnávateľmi Rooseveltova nemocnica a Univerzita Mateja Bela. S veľkými investíciami do priemyslu nemožno v súčasnej situácii globálnej ekonomickej krízy počítať, čo ukazuje aj stav v čerstvo dobudovanom a zatiaľ takmer prázdnom banskobystrickom priemyselnom parku. Cestovný ruch pritom medziročne globálne a aj v priestore krajín V4 a na Slovensku rastie. „Vychádzal som z výsledkov prieskumu verejnej mienky, ktoré hovorili o tom, že Banskobystričania by chceli, aby ich mesto bolo atraktívne, čisté, bezpečné a poskytovalo dostatok pracovných príležitostí. A keď som si tieto štyri atribúty zlúčil do jedného, odpoveďou na to, ako ďalej Banská Bystrica, je rozvoj cestovného ruchu,“ zdôraznil primátor.

Skryť Vypnúť reklamu

Medzi hlavné konkrétne kroky na podporu cestovného ruchu Gogola zaradil vytvorenie mestsko-súkromnej agentúry Visit BB, ktorej je mesto 30-percentným spoluvlastníkom, ako marketingového nástroja na propagáciu mesta a budovanie jeho marketingovej značky. Spolu s mestami Zvolen a Sliač a niekoľkými podnikateľskými subjektmi tiež Banská Bystrica založila na základe zákona o podpore cestovného ruchu oblastnú organizáciu cestovného ruchu Stredné Slovensko.

„Toto sú nástroje, ktorými, verím, že začneme postupne dosahovať výsledky a začne sa zvyšovať počet návštevníkov mesta a počet prenocovaní,“ uviedol Gogola s tým, že už má signály, že Banskú Bystricu začínajú na Slovensku vnímať ako centrum cestovného ruchu. „Ja som napríklad zachytil v štatistikách slovenského Googlu, že čo sa týka destinácií cestovného ruchu, bola Banská Bystrica piatym najvyhľadávanejším pojmom v tomto vyhľadávači, čo ma potešilo,“ podotkol primátor. Banská Bystrica sa podľa neho musí prezentovať nielen sama osebe, ale spolu s celým regiónom. „Tá filozofia rozvoja cestovného ruchu počíta s tým, že Banská Bystrica je skvelá základňa pre fakultatívne výlety do okolia. Lebo v okruhu 50 kilometrov je tu v podstate všetko – kúpele, jaskyne, hory, kúpaliská, zimné športoviská, čokoľvek. Z tohto pohľadu bolo kľúčovým krokom založenie oblastnej organizácie cestovného ruchu,“ povedal Gogola.

Skryť Vypnúť reklamu

Napĺňanie svojej vízie pretvárania Banskej Bystrice na centrum cestovného ruchu prirovnal k pestovaniu bambusu, ktorý prvé tri roky rastie veľmi pomaly, lebo si tvorí masívny koreňový systém, a až potom začne rýchlo rásť. „Sme v štádiu, keď zapúšťame tie korene. Mal som niekoľko stretnutí s podnikateľmi a pripravujem ďalšie stretnutia s nimi, aby pochopili, že investícia do cestovného ruchu a do služieb pre návštevníkov mesta je to, čo môže jednak vytvárať pracovné príležitosti v meste a aj im vytvárať zaujímavý zisk,“ uviedol primátor. Veľký potenciál vidí najmä v návštevníkoch z Ruskej federácie, preto ho potešilo aktuálne zjednodušenie pravidiel udeľovania víz Rusom.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 37 516
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 36 130
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 11 224
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 338
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 995
  6. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 7 766
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 340
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 962
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 692
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 593
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Banská Bystrica - aktuálne správy

V breznianskej nemocnici sa už očkuje naplno

U žiadneho z nich sa neprejavili vážnejšie reakcie.

3 h
Ilustračné.

Pred začiatkom testovanie potvrdili hygienici klesajúci trend. Mesto verí, že sa to ukáže aj po testovaní.

4 h

Dôvodom sú nezhody okolo koncepcie udržateľného mestského rozvoja (UMR).

18 h

Návrh všeobecne záväzného nariadenia počíta s tým, že herne nebudú môcť byť umiestnené do 500 metrov od škôl, či zariadení sociálnych služieb.

19 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V druhom kole malo pozitívne testy 1,02 percenta testovaných. Na Borovej ulici však číslo vyskočilo na 6,45 percenta.

22. jan

Prednostka neodpísala, rezort vnútra poslal len všeobecné stanovisko.

17 h

Hudečková je hlavnou odborníčkou na epidemiológiu ministerstva zdravotníctva.

21. jan

Policajti začnú novú technológiu využívať od soboty.

15 h

Už ste čítali?