Projekt za takmer 4,5 milióna eur vstupuje do fázy vývoja, programovania a testovania riešenia, občania by mali mať elektronické služby k dispozícii najneskôr koncom budúceho roka.
BANSKÁ BYSTRICA . Projekt komplexnej elektronizácie služieb Banskobystrického samosprávneho kraja (BBSK), na ktorý banskobystrická krajská samospráva získala peniaze z eurofondov, je po prvom roku realizácie vo fáze vypracovanej analýzy a návrhov budúceho stavu riešenia. V nasledujúcich dvoch rokoch bude prebiehať vývoj, programovanie a testovanie riešenia pričom elektronický prístup k službám župy má byť funkčný najneskôr koncom roka 2014. Informoval o tom vedúci oddelenia zabezpečenia informačnej podpory Úradu BBSK Pavol Suja.
Celkové oprávnené náklady na projekt elektronizácie služieb BBSK sú takmer 4,498 milióna eur, z čoho 95 percent tvorí nenávratný príspevok z eurofondov cez operačný program Informatizácia spoločnosti (OPIS) a štátneho rozpočtu. Jeho realizáciu župa zabezpečuje v spolupráci so spoločnosťou Capgemini Slovensko. Výsledkom má byť výrazné uľahčenie styku občanov a podnikateľov s Úradom BBSK elektronickým poskytovaním služieb samosprávneho kraja verejnosti prostredníctvom jeho internetového portálu.
Služby cez internet
Po dokončení projektu budú mať podnikatelia a občania možnosť vybaviť na župnom úrade prostredníctvom internetu 53 rôznych úkonov, napríklad aj možnosť prostredníctvom internetu sledovať proces vybavovania svojich záležitostí. Úradu aj občanom sa zároveň znížia náklady na vybavenie služieb. „Projekt umožní elektronicky poskytovať služby napríklad v sociálnej oblasti, ako je poskytovanie sociálnej starostlivosti a sociálnej pomoci, v oblasti zdravotníctva, ako je poskytovanie licencií a evidovanie poskytovateľov zdravotníckej starostlivosti a zdravotníckych zariadení, schvaľovanie ordinačných hodín ambulancií a prevádzkového času lekární, v oblasti dopravy, ako je napríklad poskytovanie licencií dopravcom, ale aj v iných agendách v originálnej pôsobnosti BBSK.
Ušetria náklady
Zároveň sa na vyššiu úroveň posunie elektronizácia informačných služieb o činnosti a hospodárení BBSK, o regionálnom plánovaní a rozvoji, o oblasti školstva a kultúry a rozšíri sa počet informačných služieb, ktoré sú užitočné pre občana a podnikateľa,“ uviedol Suja. Dodal, že využívaním elektronických služieb župného úradu občania ušetria náklady na cestovné, poštovné či telefonickú komunikáciu a zároveň ušetria čas, ktorý by strávili osobným vybavovaním požadovaných služieb.