BANSKÁ BYSTRICA. Vlaňajšie založenie súkromno-verejnej marketingovej agentúry Visit BB, ktorej je mesto Banská Bystrica 30-percentným spoluvlastníkom a jej účelom je propagácia značky Banskej Bystrice ako turistickej destinácie, hodnotí vedenie mesta ako dobrý krok. Informoval o tom na dnešnej tlačovej besede primátor Peter Gogola a riaditeľ Visit BB Roman Neradný s tým, že okrem vkladu 2 143 eur do základného imania mesto tejto agentúre vlani zaplatilo na propagáciu svojich podujatí vyše 25-tisíc eur, pričom celkové tržby agentúry boli vyše 212-tisíc eur a zisk pred zdanením 2 106 eur. Väčšinu z tržieb mala od podnikateľov v cestovnom ruchu za prezentáciu a propagáciu ich produktov pod jednotným vizuálom a jednotnou komunikačnou líniou destinácie Banská Bystrica.
„Jeden z najväčších prínosov (agentúry Visit BB pre mesto Banskú Bystricu, pozn. SITA) je to, že sme vôbec začali budovať značku destinácie, miesta a mesta Banská Bystrica. Nebavíme sa o mestskom úrade, ale o oblasti, kde žijú konkrétni ľudia, ktorí poskytujú služby a produkty v oblasti cestovného ruchu, kultúry a športu. Do tejto značky spoločnosť Visit BB investovala nemalé zdroje a jej mediálna hodnota sa za rok 2012 pohybuje na hranici vyše 340-tisíc eur,“ povedal Neradný s tým, že takú sumu by si mestská samospráva do propagácie mesta nemohla dovoliť investovať. Vysvetlil, že hodnota značky destinácie je hodnota mediálneho priestoru, na ktorom sa táto značka prezentovala, keď sa zároveň prezentovali ponúkané produkty v cestovnom ruchu, respektíve hodnota zrealizovaných kampaní pre destináciu Banská Bystrica za minulý rok.
Medzi efekty pôsobenia agentúry Visit BB pre mesto Neradný počíta tiež stúpajúcu návštevnosť mestských podujatí, ktoré agentúra propaguje. Príkladom sú prehliadky pamätihodností mesta pri príležitosti Svetového dňa sprievodcov cestovného ruchu, na tohtoročnom 10. ročníku sa zúčastnilo trojnásobne viac ľudí než pred rokom. Najväčšia rezerva v rozvoji cestovného ruchu v Banskej Bystrici podľa Neradného dosiaľ nebol nedostatok produktov, ale ich nedostatočná prezentácia a propagácia, čo sa týka aj podujatí organizovaných mestom a mestskými organizáciami.
Podľa primátora Petra Gogolu vychádza rozhodnutie súčasného vedenia mesta budovať rozvoj Banskej Bystrice ako centra cestovného ruchu ešte z jeho predvolebných prieskumov, podľa ktorých si Banskobystričania želajú svoje mesto bezpečné, čisté, atraktívne a poskytujúce dostatok pracovných príležitostí. Cestovný ruch totiž napriek kríze rastie, kým priemysel stagnuje. „Rakúšania sa začiatkom 60. rokov minulého storočia rozhodli, že nechcú byť národom drevorubačov a pastierov a postavili rozvoj na cestovnom ruchu. My sme v podobnej situácii,“ dodal Gogola.