BREZNO. Breznianske námestie je síce pomerne nové, no prvé nedostatky v podobe uvoľnených dlažobných kociek sa prejavili už po pár rokoch od ukončenia stavebných prác. Mesto reagovalo viacnásobnými reklamáciami.
Nekonečný príbeh
Celková rekonštrukcia Námestia gen. M. R. Štefánika v Brezne bola rozdelená na viaceré projektové etapy. Ako prvá sa v apríli 2002 začala realizovať II. etapa, teda južná časť námestia pod zvonicou vrátane priľahlých plôch a chodníkov. Stavebné práce na nej ukončili v septembri toho istého roka.
Zámková dlažba na miestnej komunikácii v priestore medzi obchodným domom Coop Jednota a Slovenskou sporiteľňou sa však po čase začala uvoľňovať, a tak ju mesto ešte v záručnej dobe reklamovalo. Tento scenár sa zopakoval aj v roku 2009, kedy Brezno uplatnilo u zhotoviteľa reklamáciu na montážne práce a uloženie dlažby.
Mesto pritvrdzuje
Pred dvomi rokmi Brezno nahlásilo v rámci riadneho reklamačného konania ďalšiu vzniknutú chybu na tej istej komunikácii. Jednotlivé bodové poruchy vtedy zhotoviteľ resp. jeho právny nástupca odstránil.
„Ďalšie vznikajúce poruchy diela v tejto časti plochy mesto Brezno v roku 2012 opätovne reklamovalo s tým, že v prípade nepristúpenia k odstráneniu vzniknutých porúch diela do nástupu jarného obdobia 2013, bude mesto uplatňovať svoje oprávnené požiadavky vykonania reklamácie inou právnou cestou,“ reagovala Elena Gregorová, vedúca odboru životného prostredia, rozvojových programov a stavebného poriadku.
Ozýva sa už aj verejnosť
Nespokojní obyvatelia Brezna sa kvôli sústavne prepadnutej dlažbe pred obchodným domom už niekoľkokrát obrátili aj na primátora mesta. Argumenty typu: problém sa rieši, ľuďom zrejme nestačia.
„Musím konštatovať, že problém sa asi nerieši, ba čo viac, prehlbuje sa. Prejsť po tejto prepadávajúcej či rozpadávajúcej sa dlažbe začína byť už pomaly nebezpečné. Najmä starší ľudia, ale nielen tí, si tu môžu spôsobiť vážne úrazy,“ napísal ešte v novembri minulého roka do sekcie Otázky primátorovi mesta rozhorčený obyvateľ.
V marci sa uskutočnila obhliadka predmetnej reklamácie za účasti zástupcov dodávateľskej firmy a zástupcov mesta, pričom bola reklamácia zo strany dodávateľa akceptovaná. „Podľa písomnej dohody budú chyby odstránené v čo najkratšom čase v náväznosti na vhodné klimatické podmienky,“ informovala asistentka primátora Alena Šperková. Stanovisko firmy, ktorá stavbu realizovala, sa nám ale do uzávierky získať nepodarilo.
FOTO- AUTORKA