BANSKÁ BYSTRICA .Občania Brezna budú môcť so svojím mestským úradom oficiálne komunikovať aj prostredníctvom internetu. Umožní to nová elektronická informačná služba eGOV, ktorú mesto spustí na svojej internetovej stránke od začiatku mája.
Ako informovala asistentka breznianskeho primátora Alena Šperková, cieľom novej služby je otvorená, efektívna a transparentná komunikácia samosprávy so svojimi občanmi, ktorí takto môžu mať kdekoľvek a kedykoľvek jednoduchý prístup k údajom z informačného systému. Popri voľne dostupných informáciách, zaradených v oddelení verejná zóna, však budú môcť občania s trvalým pobytom v Brezne nahliadať cez internet aj do údajov spájajúcich sa s ich konkrétnou osobou, a to v oddelení privátna zóna.
Na vstup do privátnej zóny má právo každý Brezňan, ktorý požiada o zriadenie konta. „Po doručení žiadosti do klientskeho centra mestského úradu bude žiadateľovi spravidla do troch pracovných dní vygenerované a na ním uvedenú e-mailovú adresu zaslané prístupové meno a heslo.
Po vstupe do privátnej zóny si už občan môže v súkromí overiť údaje, ktoré priamo súvisia s jeho osobou, či sú to priamo jeho osobné údaje, rovnako písomnosti, žiadosti a iné dokumenty, ktoré vo vzťahu k mestu kedykoľvek vybavoval,“ uviedla Šperková. Dodala že tieto údaje sú rozdelené do sekcií základné údaje, domy a byty, stavebné činnosti, dane a poplatky, udalosti a priestupky, písomnosti, ekonomika, sociálne veci a zmluvy. Žiadosť, respektíve prihlášku do privátnej zóny portálu eGOV si záujemcovia môžu stiahnuť z internetovej stránky mesta. Vyplnenú ju musia priniesť osobne, aby mestskí úradníci mohli overiť totožnosť žiadateľa cez jeho občiansky preukaz.