Nedeľa, 7. august, 2022 | Meniny má Štefánia

Za pokles počtu turistov Gogola zodpovednosť necíti

Avizuje, že výsledky jeho aktivít na podporu rozvoja mesta ako centra cestovného ruchu sa ukážu neskôr.

BANSKÁ BYSTRICA .Napriek tomu, že deklarovanou prioritou banskobystrického primátora Petra Gogolu je už od jeho nástupu do funkcie pred vyše dvoma rokmi profilovať Banskú Bystricu ako centrum cestovného ruchu a založiť na tom jej rozvoj, na zvyšovaní počtu turistov sa to neprejavuje. Podľa údajov Štatistického úradu SR, kým vlani na celom Slovensku i v Banskobystrickom kraji návštevnosť ubytovacích zariadení v porovnaní s rokom 2011 stúpla, v okrese Banská Bystrica klesla.

Konkrétne vlani využilo služby ubytovacích zariadení v okrese 84 344 návštevníkov, čo je o 831 návštevníkov, respektíve o takmer jedno percento menej než v roku 2011. Pokles nastal u domácich aj zahraničných návštevníkov. Návštevnosť celého Banskobystrického kraja pritom medziročne vzrástla o 9,5 percenta na 401 869 návštevníkov, keď viac turistov zavítalo a prenocovalo v 10 z 13 okresov kraja a menej ich prišlo len do okresov Banská Bystrica, Veľký Krtíš a Žiar nad Hronom. Banskobystrický okres zostal s 21-percentným podielom turistov s prenocovaním najnavštevovanejším v kraji.

SkryťVypnúť reklamu

Gogola k týmto štatistickým údajom pre agentúru SITA uviedol, že rozvoj cestovného ruchu je beh na dlhé trate, a ak roky upadal, za dva roky sa to nedá zvrátiť. „Naša oblastná organizácia cestovného ruchu (Stredné Slovensko, pozn. SITA) vznikla minulý rok v marci. Prvýkrát sa prezentovala na veľtrhu cestovného ruchu tohto roku v januári. Nie je možné domnievať sa, že to prinesie okamžitý efekt. To je, ako keby ste zasadili jabloň a o dva týždne chceli zavárať jablkový kompót,“ uviedol Gogola. Pripomenul tiež, že mesto podporuje rôzne podujatia, čo sa odrazilo na zvýšenom počte jednodňových návštevníkov, ktorí však v uvedených štatistických údajoch nefigurujú.

S cestovným ruchom je to ako s bambusom

Ešte na začiatku tohto roka Gogola ako svoje hlavné konkrétne kroky na podporu cestovného ruchu uviedol vytvorenie mestsko-súkromnej agentúry Visit BB, ktorej je mesto od januára 2012 30-percentným spoluvlastníkom, ako marketingového nástroja na propagáciu mesta a budovanie jeho marketingovej značky. Spolu s mestami Zvolen a Sliač a niekoľkými podnikateľskými subjektmi tiež Banská Bystrica založila na základe zákona o podpore cestovného ruchu oblastnú organizáciu cestovného ruchu Stredné Slovensko a je jej dominantným členom.

SkryťVypnúť reklamu

Napĺňanie svojej vízie pretvárania Banskej Bystrice na centrum cestovného ruchu Gogola prirovnal k pestovaniu bambusu, ktorý prvé tri roky rastie veľmi pomaly, lebo si tvorí masívny koreňový systém, a až potom začne rýchlo rásť.

Dlhodobá aktivita

Riaditeľ agentúry Visit BB Roman Neradný uviedol, že až v poslednom období sa začalo v Banskej Bystrici s koncepčným budovaním cestovného ruchu ako dlhodobej aktivity. „Dlhodobé podceňovanie významu investícií do cestovného ruchu má za následok nedostatočné propagovanie mesta na Slovensku a v zahraničí. Napriek súčasným výsledkom nás teší záujem novinárov o problematiku cestovného ruchu. Potešilo by nás, keby za výsledkami nehľadali len negatíva a senzáciu, ale keby svoj záujem pretavili aj do propagácie mesta a jeho atraktivít a podujatí, ktoré sme na tento rok pripravili,“ uviedol Neradný.

SkryťVypnúť reklamu

Ako jeden z najväčších prínosov Visit BB pre Banskú Bystricu Neradný hodnotí začiatok budovania značky Banskej Bystrice ako destinácie cestovného ruchu. „Do tejto značky spoločnosť Visit BB investovala nemalé zdroje a jej mediálna hodnota sa za rok 2012 pohybuje na hranici vyše 340-tisíc eur,“ povedal pri hodnotení agentúry na začiatku marca tohto roka Neradný s tým, že takú sumu by si mestská samospráva do propagácie mesta nemohla dovoliť investovať.

Pojem hodnota značky destinácie vysvetlil ako hodnotu mediálneho priestoru, na ktorom sa táto značka prezentovala, keď sa zároveň prezentovali ponúkané produkty v cestovnom ruchu, respektíve hodnotu zrealizovaných kampaní pre destináciu Banská Bystrica za minulý rok. Okrem vkladu 2 143 eur do základného imania mesto Banská Bystrica agentúre Visit BB vlani zaplatilo na propagáciu svojich podujatí vyše 25-tisíc eur, pričom celkové tržby agentúry boli vyše 212-tisíc eur a zisk pred zdanením 2 106 eur. Väčšinu z tržieb mala od podnikateľov v cestovnom ruchu za prezentáciu a propagáciu ich produktov pod jednotným vizuálom a jednotnou komunikačnou líniou destinácie Banská Bystrica.

Medzi konkrétnymi cieľmi oblastnej organizácie cestovného ruchu Stredné Slovensko, deklarovanými krátko po jeho založení, bolo zvýšenie návštevnosti okresov Banská Bystrica a Zvolen a počtu prenocovaní, ktorý sa mal v priebehu roka zvýšiť minimálne o päť percent. Okres Zvolen podľa štatistických údajov vlani navštívilo 66 209 návštevníkov, čo je o 3 075, respektíve o 4,9 percenta viac než v roku 2011.

Najčítanejšie na My Bystrica

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kde vybavíte žiadosť o hypotéku bez návštevy pobočky?
  2. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  3. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  4. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  5. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať
  6. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha
  7. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina
  8. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila
  1. Za vysokou spotrebou sa často skrýva zlá kondícia motora
  2. Ktoré regionálne projekty podporí Nadácia COOP Jednota?
  3. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete
  4. Kde u nás kúpite domácke potraviny
  5. Na Oravskej priehrade s Kalim aj Spievankovom. Vidíme sa naživo
  6. Tetovanie a piercing - aké zdravotné riziká môžu spôsobiť?
  7. Aké sú vízie slovenských vodičov a architektov?
  8. Toto sú vízie slovenských vodičov a architektov
  1. Pláže Dominikánskej republiky kraľujú medzi najlepšími na svete 8 828
  2. 100 ovocných druhov, ktoré u nás dokážeme pestovať 6 748
  3. Pozrite si, kedy hrá futbalové zápasy vaše mesto či dedina 6 168
  4. Miliónová autorka Táňa K. Vasilková: Po úspechu som netúžila 5 267
  5. Dráčik nepúta príbehom, ale perlami ducha 5 142
  6. Vypnite si reklamu na SME.sk a odomknite všetky články 3 982
  7. First moment: Maldivy, Maurícius či Mexiko na dosah jedným letom 2 937
  8. Dobrá správa pre pacientov s cukrovkou 2 486

Blogy SME

  1. Otilia Horrocks: Voliči si zaslúžia viac...
  2. Ján Škerko: Kolibríky a ruskí orkovia
  3. Marián Kozák: Festival "Európskeho ľudového remesla" v Kežmarku 2022
  4. Matúš Grznár: Výzva Igorovi Matovičovi k sebareflexii a odstúpeniu.
  5. Štefan Vidlár: Bola jedna rodina
  6. Rastislav Jusko: Konflikt Matoviča a Sulíka ukazuje zhubnosť stavu demokracie na Slovensku.
  7. Andrea Ostrihoňová: Ave Danuvina Alacris
  8. Miroslav Galovič: Cykloleto 2022 alebo 500 km za 5 týždňov. Prológ, časť záverečná. Týždne štvrtý a piaty. Záverečný sumár.
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 40 302
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 24 687
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 9 251
  4. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 109
  5. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 4 905
  6. Jana Žilková: Výchova detí v Mongolsku 4 438
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 111
  8. Jana Melišová: Investovať či neinvestovať? 3 840
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Banská Bystrica - aktuálne správy

Brány festivalu sa pre prvých návštevníkov festivalu otvoria už o desiatej ráno. Hlavný program tvoria viaceré bloky, v ktorých si nájde to ,,svoje“ každý milovník tanca.


5. aug
Ilustračná fotografia.

Susedské spory môžu narobiť mnoho nepríjemností, veľa ľudí zažíva so susedmi doslova peklo. V poradni MY novín prezradíme, ako ich riešiť


4. aug
Aneta Parišková sa cíti dobre aj v USA, kde pracuje a vychováva dcéry jej manžel Miroslav.

Na konkurz do Markízy ju dotlačili rodičia.


2. aug
Novinky z MY regióny.

Prinášame prehľad najzaujímavejších informácií a najčítanejších správ z MY Regióny v uplynulom týždni.


a 1 ďalší 29. júl

Blogy SME

  1. Otilia Horrocks: Voliči si zaslúžia viac...
  2. Ján Škerko: Kolibríky a ruskí orkovia
  3. Marián Kozák: Festival "Európskeho ľudového remesla" v Kežmarku 2022
  4. Matúš Grznár: Výzva Igorovi Matovičovi k sebareflexii a odstúpeniu.
  5. Štefan Vidlár: Bola jedna rodina
  6. Rastislav Jusko: Konflikt Matoviča a Sulíka ukazuje zhubnosť stavu demokracie na Slovensku.
  7. Andrea Ostrihoňová: Ave Danuvina Alacris
  8. Miroslav Galovič: Cykloleto 2022 alebo 500 km za 5 týždňov. Prológ, časť záverečná. Týždne štvrtý a piaty. Záverečný sumár.
  1. Věra Tepličková: A to je koniec, vážení! Čaká nás už len zima, hlad a beznádej... Ak nezasiahne Matovič... 40 302
  2. Martin Sústrik: Korupcia v ruskej armáde 24 687
  3. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 9 251
  4. Jana Melišová: Svet sa zmenil... 6 109
  5. Ján Šeďo: Očovčania majú do zajtra hladovku, obchod "stráži" medveď ! 4 905
  6. Jana Žilková: Výchova detí v Mongolsku 4 438
  7. Post Bellum SK: Hromady mŕtvych a nočné mory o Varšavskom povstaní 4 111
  8. Jana Melišová: Investovať či neinvestovať? 3 840
  1. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  2. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  3. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  4. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  5. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  6. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
  7. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Novomestská parkovacia: Firma bez kontroly, ktorá nepodnikala, iba míňala
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 44. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 2/3 - Skaza lode Karluk, 1913 - 1914

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu