Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Za pokles počtu turistov Gogola zodpovednosť necíti

Avizuje, že výsledky jeho aktivít na podporu rozvoja mesta ako centra cestovného ruchu sa ukážu neskôr.

BANSKÁ BYSTRICA .Napriek tomu, že deklarovanou prioritou banskobystrického primátora Petra Gogolu je už od jeho nástupu do funkcie pred vyše dvoma rokmi profilovať Banskú Bystricu ako centrum cestovného ruchu a založiť na tom jej rozvoj, na zvyšovaní počtu turistov sa to neprejavuje. Podľa údajov Štatistického úradu SR, kým vlani na celom Slovensku i v Banskobystrickom kraji návštevnosť ubytovacích zariadení v porovnaní s rokom 2011 stúpla, v okrese Banská Bystrica klesla.

Konkrétne vlani využilo služby ubytovacích zariadení v okrese 84 344 návštevníkov, čo je o 831 návštevníkov, respektíve o takmer jedno percento menej než v roku 2011. Pokles nastal u domácich aj zahraničných návštevníkov. Návštevnosť celého Banskobystrického kraja pritom medziročne vzrástla o 9,5 percenta na 401 869 návštevníkov, keď viac turistov zavítalo a prenocovalo v 10 z 13 okresov kraja a menej ich prišlo len do okresov Banská Bystrica, Veľký Krtíš a Žiar nad Hronom. Banskobystrický okres zostal s 21-percentným podielom turistov s prenocovaním najnavštevovanejším v kraji.

Skryť Vypnúť reklamu

Gogola k týmto štatistickým údajom pre agentúru SITA uviedol, že rozvoj cestovného ruchu je beh na dlhé trate, a ak roky upadal, za dva roky sa to nedá zvrátiť. „Naša oblastná organizácia cestovného ruchu (Stredné Slovensko, pozn. SITA) vznikla minulý rok v marci. Prvýkrát sa prezentovala na veľtrhu cestovného ruchu tohto roku v januári. Nie je možné domnievať sa, že to prinesie okamžitý efekt. To je, ako keby ste zasadili jabloň a o dva týždne chceli zavárať jablkový kompót,“ uviedol Gogola. Pripomenul tiež, že mesto podporuje rôzne podujatia, čo sa odrazilo na zvýšenom počte jednodňových návštevníkov, ktorí však v uvedených štatistických údajoch nefigurujú.

S cestovným ruchom je to ako s bambusom

Ešte na začiatku tohto roka Gogola ako svoje hlavné konkrétne kroky na podporu cestovného ruchu uviedol vytvorenie mestsko-súkromnej agentúry Visit BB, ktorej je mesto od januára 2012 30-percentným spoluvlastníkom, ako marketingového nástroja na propagáciu mesta a budovanie jeho marketingovej značky. Spolu s mestami Zvolen a Sliač a niekoľkými podnikateľskými subjektmi tiež Banská Bystrica založila na základe zákona o podpore cestovného ruchu oblastnú organizáciu cestovného ruchu Stredné Slovensko a je jej dominantným členom.

Skryť Vypnúť reklamu

Napĺňanie svojej vízie pretvárania Banskej Bystrice na centrum cestovného ruchu Gogola prirovnal k pestovaniu bambusu, ktorý prvé tri roky rastie veľmi pomaly, lebo si tvorí masívny koreňový systém, a až potom začne rýchlo rásť.

Dlhodobá aktivita

Riaditeľ agentúry Visit BB Roman Neradný uviedol, že až v poslednom období sa začalo v Banskej Bystrici s koncepčným budovaním cestovného ruchu ako dlhodobej aktivity. „Dlhodobé podceňovanie významu investícií do cestovného ruchu má za následok nedostatočné propagovanie mesta na Slovensku a v zahraničí. Napriek súčasným výsledkom nás teší záujem novinárov o problematiku cestovného ruchu. Potešilo by nás, keby za výsledkami nehľadali len negatíva a senzáciu, ale keby svoj záujem pretavili aj do propagácie mesta a jeho atraktivít a podujatí, ktoré sme na tento rok pripravili,“ uviedol Neradný.

Skryť Vypnúť reklamu

Ako jeden z najväčších prínosov Visit BB pre Banskú Bystricu Neradný hodnotí začiatok budovania značky Banskej Bystrice ako destinácie cestovného ruchu. „Do tejto značky spoločnosť Visit BB investovala nemalé zdroje a jej mediálna hodnota sa za rok 2012 pohybuje na hranici vyše 340-tisíc eur,“ povedal pri hodnotení agentúry na začiatku marca tohto roka Neradný s tým, že takú sumu by si mestská samospráva do propagácie mesta nemohla dovoliť investovať.

Pojem hodnota značky destinácie vysvetlil ako hodnotu mediálneho priestoru, na ktorom sa táto značka prezentovala, keď sa zároveň prezentovali ponúkané produkty v cestovnom ruchu, respektíve hodnotu zrealizovaných kampaní pre destináciu Banská Bystrica za minulý rok. Okrem vkladu 2 143 eur do základného imania mesto Banská Bystrica agentúre Visit BB vlani zaplatilo na propagáciu svojich podujatí vyše 25-tisíc eur, pričom celkové tržby agentúry boli vyše 212-tisíc eur a zisk pred zdanením 2 106 eur. Väčšinu z tržieb mala od podnikateľov v cestovnom ruchu za prezentáciu a propagáciu ich produktov pod jednotným vizuálom a jednotnou komunikačnou líniou destinácie Banská Bystrica.

Medzi konkrétnymi cieľmi oblastnej organizácie cestovného ruchu Stredné Slovensko, deklarovanými krátko po jeho založení, bolo zvýšenie návštevnosti okresov Banská Bystrica a Zvolen a počtu prenocovaní, ktorý sa mal v priebehu roka zvýšiť minimálne o päť percent. Okres Zvolen podľa štatistických údajov vlani navštívilo 66 209 návštevníkov, čo je o 3 075, respektíve o 4,9 percenta viac než v roku 2011.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  7. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  8. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  9. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 32 009
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 30 106
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 164
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 220
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 546
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 637
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 560
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 749
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 443
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 848
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Banská Bystrica - aktuálne správy

Zvážnica z Králik na Skalku je rozbitá, pri zjazdoch hrozia nepríjemné úrazy.

Nahnevaní bežkári sa už obrátili listom aj na vedenie obce Králiky, aby začalo konať.

57m
Preteky zrušili pre silný vietor a sneženie.

Výstrahu pre okresy Banská Bystrica a Brezno zvýšil Slovenský hydrometeorologický ústav na druhý stupeň.

3 h
Ilustračné foto.

Na Slovensku prebieha celoplošné skríningové testovanie na koronavírus. Pozrite si zoznam odberných miest v Brezne.

3 h

Správa Národného parku Nízke Tatry sa obrátila na návštevníkov prírody s výzvou.

16 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Tragédiu vyšetruje polícia.

20. jan

Ľad si zmýlili s cestou. Mementom pre všetkých by mali byť tragédie, ktoré sa na Oravskej priehrade stali, no zdá sa, že ľudia sú nepoučiteľní.

19. jan

Už teraz je neskoro, vie tréner Nitry po vyhorení so Šamorínom.

23 h

Policajti hľadajú Ľuboša Blahu z Hornej Vsi.

19. jan

Už ste čítali?