Za pokles počtu turistov Gogola zodpovednosť necíti

Avizuje, že výsledky jeho aktivít na podporu rozvoja mesta ako centra cestovného ruchu sa ukážu neskôr.

BANSKÁ BYSTRICA .Napriek tomu, že deklarovanou prioritou banskobystrického primátora Petra Gogolu je už od jeho nástupu do funkcie pred vyše dvoma rokmi profilovať Banskú Bystricu ako centrum cestovného ruchu a založiť na tom jej rozvoj, na zvyšovaní počtu turistov sa to neprejavuje. Podľa údajov Štatistického úradu SR, kým vlani na celom Slovensku i v Banskobystrickom kraji návštevnosť ubytovacích zariadení v porovnaní s rokom 2011 stúpla, v okrese Banská Bystrica klesla.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Konkrétne vlani využilo služby ubytovacích zariadení v okrese 84 344 návštevníkov, čo je o 831 návštevníkov, respektíve o takmer jedno percento menej než v roku 2011. Pokles nastal u domácich aj zahraničných návštevníkov. Návštevnosť celého Banskobystrického kraja pritom medziročne vzrástla o 9,5 percenta na 401 869 návštevníkov, keď viac turistov zavítalo a prenocovalo v 10 z 13 okresov kraja a menej ich prišlo len do okresov Banská Bystrica, Veľký Krtíš a Žiar nad Hronom. Banskobystrický okres zostal s 21-percentným podielom turistov s prenocovaním najnavštevovanejším v kraji.

SkryťVypnúť reklamu

Gogola k týmto štatistickým údajom pre agentúru SITA uviedol, že rozvoj cestovného ruchu je beh na dlhé trate, a ak roky upadal, za dva roky sa to nedá zvrátiť. „Naša oblastná organizácia cestovného ruchu (Stredné Slovensko, pozn. SITA) vznikla minulý rok v marci. Prvýkrát sa prezentovala na veľtrhu cestovného ruchu tohto roku v januári. Nie je možné domnievať sa, že to prinesie okamžitý efekt. To je, ako keby ste zasadili jabloň a o dva týždne chceli zavárať jablkový kompót,“ uviedol Gogola. Pripomenul tiež, že mesto podporuje rôzne podujatia, čo sa odrazilo na zvýšenom počte jednodňových návštevníkov, ktorí však v uvedených štatistických údajoch nefigurujú.

S cestovným ruchom je to ako s bambusom

Ešte na začiatku tohto roka Gogola ako svoje hlavné konkrétne kroky na podporu cestovného ruchu uviedol vytvorenie mestsko-súkromnej agentúry Visit BB, ktorej je mesto od januára 2012 30-percentným spoluvlastníkom, ako marketingového nástroja na propagáciu mesta a budovanie jeho marketingovej značky. Spolu s mestami Zvolen a Sliač a niekoľkými podnikateľskými subjektmi tiež Banská Bystrica založila na základe zákona o podpore cestovného ruchu oblastnú organizáciu cestovného ruchu Stredné Slovensko a je jej dominantným členom.

SkryťVypnúť reklamu

Napĺňanie svojej vízie pretvárania Banskej Bystrice na centrum cestovného ruchu Gogola prirovnal k pestovaniu bambusu, ktorý prvé tri roky rastie veľmi pomaly, lebo si tvorí masívny koreňový systém, a až potom začne rýchlo rásť.

Dlhodobá aktivita

Riaditeľ agentúry Visit BB Roman Neradný uviedol, že až v poslednom období sa začalo v Banskej Bystrici s koncepčným budovaním cestovného ruchu ako dlhodobej aktivity. „Dlhodobé podceňovanie významu investícií do cestovného ruchu má za následok nedostatočné propagovanie mesta na Slovensku a v zahraničí. Napriek súčasným výsledkom nás teší záujem novinárov o problematiku cestovného ruchu. Potešilo by nás, keby za výsledkami nehľadali len negatíva a senzáciu, ale keby svoj záujem pretavili aj do propagácie mesta a jeho atraktivít a podujatí, ktoré sme na tento rok pripravili,“ uviedol Neradný.

SkryťVypnúť reklamu

Ako jeden z najväčších prínosov Visit BB pre Banskú Bystricu Neradný hodnotí začiatok budovania značky Banskej Bystrice ako destinácie cestovného ruchu. „Do tejto značky spoločnosť Visit BB investovala nemalé zdroje a jej mediálna hodnota sa za rok 2012 pohybuje na hranici vyše 340-tisíc eur,“ povedal pri hodnotení agentúry na začiatku marca tohto roka Neradný s tým, že takú sumu by si mestská samospráva do propagácie mesta nemohla dovoliť investovať.

Pojem hodnota značky destinácie vysvetlil ako hodnotu mediálneho priestoru, na ktorom sa táto značka prezentovala, keď sa zároveň prezentovali ponúkané produkty v cestovnom ruchu, respektíve hodnotu zrealizovaných kampaní pre destináciu Banská Bystrica za minulý rok. Okrem vkladu 2 143 eur do základného imania mesto Banská Bystrica agentúre Visit BB vlani zaplatilo na propagáciu svojich podujatí vyše 25-tisíc eur, pričom celkové tržby agentúry boli vyše 212-tisíc eur a zisk pred zdanením 2 106 eur. Väčšinu z tržieb mala od podnikateľov v cestovnom ruchu za prezentáciu a propagáciu ich produktov pod jednotným vizuálom a jednotnou komunikačnou líniou destinácie Banská Bystrica.

Medzi konkrétnymi cieľmi oblastnej organizácie cestovného ruchu Stredné Slovensko, deklarovanými krátko po jeho založení, bolo zvýšenie návštevnosti okresov Banská Bystrica a Zvolen a počtu prenocovaní, ktorý sa mal v priebehu roka zvýšiť minimálne o päť percent. Okres Zvolen podľa štatistických údajov vlani navštívilo 66 209 návštevníkov, čo je o 3 075, respektíve o 4,9 percenta viac než v roku 2011.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Bystrica

Komerčné články

  1. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  2. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  2. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  3. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  4. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  5. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  7. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  1. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 118
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 9 406
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 6 251
  4. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 151
  5. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 3 042
  6. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody 2 955
  7. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 2 438
  8. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 288
  1. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  2. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  3. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  4. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  5. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  6. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  7. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  8. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 114
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 21 471
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 381
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 691
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 552
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 835
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 360
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 9 849
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Banská Bystrica - aktuálne správy

Ilustračná fotografia.

Incident sa nezaobišiel bez zranení.


8

Zavádzanie rezidentských zón prinieslo požadovaný efekt.


Neváhaj a poznaj Tatry a Pieniny z úplne nového uhla.


Uniformy aj výstroj pochádzajú z ich súkromných zbierok.


TASR
  1. Anton Kovalčík: Druhá svetová a James Bond z Vatikánu. Prvá časť.
  2. Tomáš Susko: Slnko v sieti pre Vlny? Prečo ocenený scenár nefunguje.
  3. Soňa Kallová: Zelený štvrtok v Tesco
  4. Michal Michňák: Vlastné bývanie? Pre mnohých Slovákov už len sen
  5. Eva Bachletová: Veľkonočný zázrak života
  6. Viktor Pamula: Rozmohol sa nám tu taký nešvár.
  7. Tomáš Vodvářka: Velký pátek jako příležitost
  8. Vladimír Bojničan: Pluralita nie je len nejaký rozmar modernity. Je to náš civilizačný základ
  1. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 46 114
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 21 471
  3. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 20 381
  4. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 691
  5. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 18 552
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 10 835
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 10 360
  8. Viktor Pamula: Rozklad ministerstva zahraničných vecí pokračuje 9 849
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu