Gogola čaká Počiatkovu odpoveď k výstavbe R1

List s apelom na prehodnotenie plánu výstavby diaľnic v prospech dokončenia R1 z Banskej Bystrice do Ružomberka poslal Gogola Počiatkovi pred viac ako dvoma mesiacmi, od odpovede budú závisieť jeho ďalšie aktivity v tejto veci.

BANSKÁ BYSTRICA. Ani po vyše dvoch mesiacoch nedostal banskobystrický primátor Peter Gogola od ministra dopravy Jána Počiatka odpoveď na svoj list, v ktorom ho žiada o prehodnotenie príprav výstavby diaľnic a rýchlostných ciest v prospech dostavby rýchlostnej cesty R1 z Banskej Bystrice do Ružomberka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napísal mu ho 26. februára v súvislosti s tým, že predĺženie R1 do Ružomberka nefiguruje v aktualizácii programu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest, ktorú koncom minulého roka rezort dopravy predložil do medzirezortného pripomienkového konania. Ako uviedla Gogolova tlačová tajomníčka Barbora Winterová, vedenie mesta stále očakáva ministrovu odpoveď, keďže od nej budú závisieť ďalšie primátorove kroky vrátane spoločných aktivít s vedením mesta Ružomberok.

SkryťVypnúť reklamu

Hovorca ministerstva dopravy Martin Kóňa dnes na otázku agentúry SITA k tejto téme uviedol, že odpoveď primátorovi Gogolovi je pripravená na podpis ministrovi a z ministerstva ju odošlú v najbližších dňoch. „Prioritou rezortu dopravy naďalej zostáva zabezpečiť kvalitnú, dostupnú a integrovanú dopravnú infraštruktúru, a to nielen v banskobystrickom, ale vo všetkých regiónoch Slovenska,“ dodal Kóňa.

Gogola vo svojom liste Počiatkovi apeloval na potrebu zmeny priorít vo výstavbe rýchlostných ciest a diaľnic na Slovensku, ktorá by podľa neho v kratšom čase priniesla efektívnejšie výsledky v dopravnej obsluhe územia Slovenska pri vynaložení tých istých finančných prostriedkov.

„Riešenie vidí v dobudovaní rýchlostnej cesty v pokračovaní na Ružomberok, čím by sa vytvorilo prepojenie diaľnice D1 stredom Slovenska rýchlostnou komunikáciou, čo by prispelo k skvalitneniu a zrýchleniu dopravy v smere východ západ s možnosťou súčasného využitia trasy aj v smere sever-juh. Konštatuje, že v súčasnosti využívaný koridor s medzinárodným významom cez Donovaly je dlhodobo nevyhovujúci, pričom v tejto súvislosti kladie dôraz na riziko ohrozenia významných zdrojov pitnej vody pre niekoľko okresov stredného Slovenska,“ uviedla Winterová.

SkryťVypnúť reklamu

Bránili sa protestmi

Nezaradenie zhruba 50-kilometrového predĺženia R1 z Banskej Bystrice do Ružomberka do platného programu výstavby diaľnic a rýchlostných ciest vyvolalo ešte v roku 2011 vlnu protestných vyhlásení predstaviteľov dotknutých samospráv.

Pokračovať čo najrýchlejšie s výstavbou R1 do Ružomberka požadovali uzneseniami zastupiteľstvá Banskobystrického samosprávneho kraja aj mesta Banská Bystrica, výzvu podporili aj predsedovia regionálnych združení miest a obcí v Banskobystrickom kraji, banskobystrický primátor Gogola spolu s primátorom Ružomberka Jánom Pavlíkom adresoval vtedajšiemu ministrovi dopravy Jánovi Figeľovi otvorený list. „Žiadame o prehodnotenie významu trasy R1 Banská Bystrica – Ružomberok a akceptovanie pôvodne stanovených termínov výstavby úsekov cesty R1, ktoré predpokladajú ukončenie výstavby do roku 2016,“ uviedli vtedy v spoločnom liste primátori. Na základe uznesenia krajského zastupiteľstva upozorňoval listom ministra dopravy Figeľa na dôležitosť pokračovania R1 do Ružomberka aj predseda BBSK Vladimír Maňka.

SkryťVypnúť reklamu

Odklon tranzitnej dopravy

Predĺženie R1 z Banskej Bystrice do Ružomberka, kde sa má napojiť na diaľnicu D1, je plánované aj ako nový koridor časti cesty s medzinárodnou dopravou E77 od hraníc s Maďarskom cez Šahy, Zvolen, Banskú Bystricu, Ružomberok a Tvrdošín po hranice s Poľskom, respektíve od Budapešti na Krakov.

Tranzitnú dopravu má odkloniť z horského priechodu Donovaly a okolia zdrojov pitnej vody do tunela popod Hiadeľské sedlo medzi Nízkymi Tatrami a Starohorskými vrchmi. Podľa zámeru, ktorý po posúdení vplyvov na životné prostredie (v takzvanom procese EIA) získal od ministerstva životného prostredia ešte na jeseň 2010 súhlasné stanovisko, sa mala na úsekoch Slovenská Ľupča - Korytnica a Korytnica - Ružomberok začať výstavba v roku 2011 a na úseku Banská Bystrica - Slovenská Ľupča v roku 2012. Celé predĺženie R1 do Ružomberka malo byť podľa zámeru hotové v októbri 2016.

Najčítanejšie na My Bystrica

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 29 696
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 415
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 910
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 258
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 092
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 841
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 771
  1. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  2. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  3. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  4. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  5. Martin Borecky: Rakovina
  6. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  7. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  8. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 081
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 435
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 870
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 452
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 366
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 265
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Miroslav Lukáč: Milý Peťko! Nechcel by som ťa ani za suseda, ani za stojan na bicykel.
  2. Ľuboslav Farkaš: Veľkonočné priane
  3. Ivan Mlynár: Šedá kôra chodiacej kópie Mariana Kotlebu, Tomáša Tarabu, vyprodukovala ďalšie verbálne fekálie.
  4. Jozef Ďanovský: Medžugorie na Veľkú noc
  5. Martin Borecky: Rakovina
  6. Vladimír Krátky: Nebude zo psa slanina - ani zo Slovenska baranina .
  7. Lucia Nicholsonová: List ministrovi Tarabovi, ktorý chce znásilniť Ústavu
  8. Michal Drotován: Peter Pellegrini ako zástupca bežného občana? Naozaj?
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 081
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 435
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 870
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 452
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 366
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 265
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu