Vedenie mesta vníma rozvoj cestovného ruchu ako prioritu a snaží sa zlepšovať podmienky pre turistov spoza hraníc.
BANSKÁ BYSTRICA. Pre zahraničných turistov, ktorí chcú spoznať mesto pod Urpínom, sú k dispozícii už v ďalších štyroch jazykoch propagačné materiály Stopy v histórii, Leto v Banskej Bystrici a Zima v Banskej Bystrici. Podľa slov hovorkyne primátora Martiny Kanisovej vedenie mesta vníma rozvoj cestovného ruchu ako prioritu a snaží sa zlepšovať podmienky pre turistov spoza hraníc.
Ruské, francúzske, maďarské a poľské mutácie propagačných materiálov budú popri slovenských, anglických a nemeckých dostupné vo všetkých atrakciách, v kultúrnych a historických pamiatkach Banskej Bystrice, v Informačnom centre, ako aj na internetovej stránke mesta a na www.visitbb.sk.
Propagačné materiály s podtitulom Objavte, zažite, ochutnajte... upriamujú pozornosť turistov na historické, architektonické a kultúrne pamiatky mesta pod Urpínom a informujú o ich histórii a význame pre mesto. "Ponúkajú tiež množstvo skvelých tipov na aktívne využitie voľného času v meste a jeho blízkom okolí," dodala Kanisová.
Ako odôvodnil primátor Peter Gogola, ponuku jazykových mutácií propagačných materiálov mesta sa rozhodli rozšíriť, pretože každý deň navštevuje Informačné centrum mesta množstvo zahraničných turistov. "Som presvedčený o tom, že je potrebné ponúknuť im širokú paletu aktivít a možností turistických atrakcií, aby z návštevy Banskej Bystrice odchádzali s pocitom, že sa do nášho krásneho mesta musia ešte vrátiť," povedal primátor.
Kanisová doplnila, že materiál pozýva návštevníkov napríklad splavovať Hron, spoznať stredoslovenské hory na jednom z označených turistických chodníkov alebo Španiu dolinu, banícku obec, ktorá bola vyhlásená za Pamiatkovú rezerváciu.