Motivovať VUC a jeho orgány, aby prostriedky EU a voľné prostriedky kraja šli prednostne do oblastí, ktoré prinášajú nové pracovné príležitosti, prinášajú rozvoj kraja.
Vďaka 20 ročným skúsenostiam v turizme podporovať rozvoj cestovného ruchu v regióne tak, aby prinášal úžitok hosťom aj domácemu obyvateľstvu. Rozvíjať cestovný ruch na báze prirodzených predpokladov a vybudovanej infraštruktúry s potenciálom investovať tam, kde sú najväčšie predpoklady úspechu. Lepšie využívať danosti celoročného turizmu, no najmä leta a zimy. Osobitnú pozornosť venovať kúpeľníctvu. Tiež budovať turistické trasy, náučné chodníky, cyklotrasy a rekreačné zóny pre domácich i turistov určených najmä pre rodiny s deťmi. V tomto smere za mimoriadne dôležitý považujem rozvoj Donovál, Starohorskej Doliny, Španej Doliny, oblasť Králik, Tajova i Podlavíc. Ale aj kúpeľnú obec Brusno. Veľké možnosti vidím v rozvoji Selčianskej doliny, Malachova i Hrochote, či Poník. Nezabúdajme pritom na prirodzene atraktívnu Slovenskú Ľupču. Mimoriadny význam má v z hľadiska cestovného ruchu aj vodácky turizmus na Hrone.
Podporovať programy múzeí a výstavných priestorov, galérií a iných kultúrnych inštitúcií tak, aby zaujímavejšie prezentovali našu históriu a kultúru. Treba vyhľadávať také produkty, ktoré ľudí zaujmú a prebudia v nich záujem o históriu a kultúru.
Do regionálneho rozvoja a zlepšovania infraštruktúry cestovného ruchu aktívne zapájať poľnohospodárov, lesníkov v spolupráci s oblastnými organizáciami cestovného ruchu. Ďalej samosprávu, poľovníkov, rybárov, včelárov, vodohospodárov, kluby turistov a cykloturistov...tak, aby rástol efekt ponuky na báze spolupráce. Len spoločným úsilím, samozrejme ruka v ruke s podnikateľmi, možno dosiahnuť úspech. Zároveň treba podporovať rozvoj malého podniekania na vidieku, ktoré obohacuje život miestnych ľudí a prináša vyššiu atraktívnosť regiónu.
Propagáciu orientovať tak, aby prinášala zvýšenú pozornosť rôznych záujmových i vekových skupín. Najmä v mimosezónnych obdobiach venovať osobitnú pozornosť seniorom. V Európe je ich vyše 200 miliónov, majú čas i záujem o kultúrne hodnoty. Účinnou formou propagovať športové, kultúrne a spoločenské podujatia, ktorých je veľa, no nie sú efektívne ponúkané ani miestnym ani návštevníkom.
Školstvo spadajúce pod VUC potrebuje inováciu. Tak, aby vychovávalo do reálneho života pripravených odborníkov. Aj to bude jedna z mojich úloh. Osobitným príkladom je v tomto smere výborne sa rozvíjajúca Stredná odborná škola na Banoši.
Voda sa začína stávať strategickou surovinou. Treba zabezpečiť jej ochranu i z hľadiska právneho, pre budúce generácie. Voda môže byť svojou kvalitou v našom regióne nielen prírodným bohatstvom, ale aj ekonomickým a zároveň môže byť stále významnejším lákadlom i z hľadiska cestovného ruchu.
Chcete ešte podrobenejšie informácie, máte tipy, alebo chcete diskutovať?
Môžete prostredníctvom facebooku a webovej strany www.cestovatel.eu. Rozvíjam komunikáciu s občanmi i na e-maily: motycka@cestovatel.eu.