Do vybavenia a stavebných úprav nového zákazníckeho centra v priestoroch banskobystrickej železničnej stanice investovala Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) 81 tisíc eur.
BANSKÁ BYSTRICA. Trináste zákaznícke centrum na Slovensku, ktorého úlohou je skvalitniť služby cestujúcim, otvorili v priestoroch železničnej stanice v Banskej Bystrici.
Riaditeľka odboru komunikácie Železničnej spoločnosti Slovensko Jana Morháčová informovala, že do vybavenia priestorov a stavebných úprav investovali 81 tisíc eur. Hlavným cieľom centra je skvalitniť služby cestujúcim. V centre môžu získať podrobné informácie a poradenstvo pri cestách v rámci Slovenska a tiež do zahraničia.
Okrem vybavenia vnútroštátnych a zahraničných dokladov a rezervácií tu môžu uzavrieť aj cestovné poistenie, či zakúpiť si vstupenky na rôzne kultúrne podujatia.
„Výrazný posun v kvalite služieb vidíme aj v tom, že cestujúci si tu môžu zakúpiť aj komplikovaný lístok do zahraničia, ktorého vybavenie môže niekedy trvať dlhšie. Ak tak robia v bežnej osobnej pokladnici a za nimi stojí niekoľko čakajúcich, ktorí chcú stihnúť vlaky, nemusí to byť pre cestujúceho príjemné,“ konštatoval generálny riaditeľ spoločnosti Pavol Gábor.
Doplnil, že denne vystavia na stanici v Banskej Bystrici okolo 1 200 cestovných dokladov, čím sa Banská Bystrica radí na štrnáste miesto z celkového počtu 156 tarifných bodov spoločnost
Popri otvorení zákazníckeho centra sa chce spoločnosť aj v budúcnosti zamerať predovšetkým na modernizáciu vozidiel motorovej trakcie.
Pripravujú veľký projekt pre región
Pavol Gábor tiež predstavil víziu veľkého stavebného projektu, ktorým má byť vytvorenie zázemia pre servis vlakov a vagónov. Investíciu odhadujú na niekoľko desiatok miliónov eur a mala by vyrásť vo Zvolene. Spoločnosť v súčasnosti rieši financovanie tohto projektu.
„Hoci samotných cestujúcich sa projekt bezprostredne nedotkne, nepriamo bude mať pre nich veľký význam. Vďaka nemu budú cestovať kultúrnejšie, vlaky budú čistejšie, v lepšom stave, optimálne bude fungovať aj vykurovanie,“ doplnil generálny riaditeľ.
Boj so sprejermi a bezdomovcami je zložitý
K ťažkostiam , s ktorými sa spoločnosť dokáže vyrovnať iba čiastočne, sú sprejeri a bezdomovci na staniciach. „Ničeniu vagónov nedokážeme celkom zabrániť, keďže nemáme vyčlenené oplotené a ohradené priestory. Spolupracujeme však so železničnou políciou a niektoré koľajiská veľkých staníc nám stráži SBS,“ doplnil Pavol Gábor.
Problém ľudí bez domova, ktorí sa často grupujú práve v priestoroch železničných staníc a mnohí cestujúci majú voči tomu výhrady, je podľa neho skôr spoločenským problémom.
FOTO - AUTORKA