Nedeľa, 19. august, 2018 | Meniny má Lýdia

Farmári hovorili o tom, ako im pomôcť

Farmári diskutovali o problémoch, ale i riešeniach, ktoré by im pomohli v podnikaní, najmä na malých rodinných farmách.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - JÁN KROŠLÁK)

BANSKÁ BYSTRICA. V deviatich slovenských mestách sa od mája do júla uskutočnia semináre pod názvom Akadémia vzdelávania v poľnohospodárstve, ktoré sú zamerané na rozvoj podnikania pre všetkých prvovýrobcov a výrobcov. Prvý sa uskutočnil dnes v Banskej Bystrici a farmári na ňom diskutovali o problémoch, ale i riešeniach, ktoré by im pomohli v podnikaní, najmä na malých rodinných farmách.

Ako tvrdia organizátori, ktorými sú projekt Kvalita z našich regiónov (KZNR) a spoločnosť Weber PMVA v spolupráci so Združením miest a obcí Slovenska, výstupom odborných stretnutí bude zhrnutie problémov farmárov a návrhu ich riešení. Tie predložia na diskusiu s ministerstvom pôdohospodárstva a rozvoja vidieka.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalšie semináre sa uskutočnia v Senici (29.5.), v Poprade (5.6.), v Dunajskej Strede (12.6.), v Michalovciach (19.6.), v Nových Zámkoch (26.6.), v Martine (3.7.), Lučenci (10.7.) a v Bratislave (17.7.).

Akadémia podnikania v poľnohospodárstve je súčasťou aktivít známeho projektu Kvalita z našich regiónov (KZNR), ktorý už štvrtý rok úspešne vzdeláva občanov Slovenska. Vysvetľuje im, prečo treba nakupovať domáce výrobky, ako sa týmto spotrebiteľským správaním dajú vytvoriť nové pracovné príležitosti, zlepšiť kvalita života a intenzívnejšie podporiť národná ekonomika.

Spotrebiteľa treba naučiť, čo kupovať

Ako tvrdí autorka projektu KZNR Bohumila Tauchmannová, na jednej strane je dôležitý tlak zo strany spotrebiteľa a naučiť ho, prečo je dôležité kupovať to, čo sa u nás dopestuje a vyrobí, ale ani druhá strana nemôže pokrivkávať.

"Práve preto vstupujeme aj do vzdelávania v poľnohospodárstve. Ak chceme niečo viac kupovať, musí sa to najprv dopestovať, spracovať a musí sa to aj niekde predať. Zároveň sa musí spolupracovať so samosprávou a štátnou správou, ktorá nám tu nastavuje podnikateľské prostredie a prostredie pre spotrebiteľa," vraví Tauchmannová.

Ako tiež zdôraznila, za ten čas, čo sa rozbehol projekt KZNR, je evidentný posun v zmene spotrebiteľského správania. "Dôkazom toho, že obsah kampaní nášho projektu usmerňuje a učí spotrebiteľa, že kupovať slovenské výrobky je dobré a výhodné, sa už prejavilo aj v medziročnom zvýšení podielu domácich potravín v nákupných košíkoch slovenských rodín. V roku 2013 sa oproti roku 2012 zvýšil o 5 percent, čo vo finančnom vyjadrení predstavuje 300 miliónov eur ročne viac pre poľnohospodárov i výrobcov," dodáva autorka projektu.

Prednosť slovenským výrobkom

Pri príležitosti Svetového dňa potravín, 16. októbra, Občianske združenie KZNR organizuje Národný deň na podporu ekonomiky Slovenska. "Pýtajme si slovenské" je heslo celoslovenskej kampane a v tento deň by si občania mali aktívne pýtať iba slovenské výrobky, a to nielen v obchodoch, ale aj v reštauráciách, baroch či bistrách.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  7. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 11 179
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 10 329
  3. Najkrajšie americké národné parky 10 257
  4. Vizuálny smog je problém 3 214
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 029
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 888
  7. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 443
  8. Keď Slováci krotia morský vietor 2 147
  9. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 1 985
  10. Križovatka si vyžiada rozsiahlu odstávku teplej úžitkovej vody 1 341

Téma: Fotky, Fotografie a fotogalérie


Pozrite si tiež články z hlavnej témy Fotky, Fotografie a fotogalérie  na domov.sme.sk
Článok je zaradený aj do ďalších tém Sme v obrazoch

Hlavné správy z MY Bystrica

Recyklujete použitý olej v domácnosti? Nie? Chyba...

Buďme k nášmu životnému prostrediu ešte viac úctivejší, prispejme spoločne k zníženiu emisií skleníkových plynov a zmiernime globálnu závislosť na rope.

Oslavujeme sto rokov spoločných vzťahov - Amerika na kolesách

Americkí diplomati a pracovníci veľvyslanectva sa vydajú karavanom naprieč Slovenskom. Počas 17 dní navštívia až 26 miest.

Počet chorých na chrípku sa v kraji takmer zdvojnásobil

Najviac chorých pacientov je aj v okrese Banská Bystrica.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Taká úroda ovocia nebola už dávno. Bude veľa jabĺk, hrušiek aj sliviek

Ovocné sirupy, šťavy, džemy, výživy, ale aj pálené. Všetkého bude dosť.

Skoro nadránom zasiahlo Považie zemetrasenie

Ľuďom sa pred pol štvrtou triasli postele, aj okná. Škody hlásené zatiaľ nie sú.

Spoločenstvo chce na lazoch vlastnú hrobku

V Škriavniku sa udomácnili ľudia zo združenia, ktorého predpisy nedovoľujú, aby boli pochovaní na verejnom cintoríne.

Vybrali SME

Už ste čítali?