Postupne by malo na Slovensku pribudnúť dvesto poštových pobočiek, kde budú túto službu ponúkať. V pilotnom režime je to v našom regióne zatiaľ pošta na Hornej 77 v Banskej Bystrici.
BANSKÁ BYSTRICA. Na dvanástich pracoviskách po celom Slovensku spustila Slovenská pošta tento týždeň v pilotnom režime novú elektronickú službu - Výpis z listu vlastníctva na právne účely. Hovorkyňa Slovenskej pošty Stanislava Pondelová informovala, že službu sa im podarilo rozbehnúť v spolupráci s Úradom geodézie, kartografie a katastra SR. Dodala, že v našom regióne túto službu zatiaľ zabezpečuje prevádzka pošty na Hornej ulici 77 v Banskej Bystrici. Postupne však majú pribúdať ďalšie.
„Túto novú službu plánujeme v blízkej dobe sprevádzkovať aj na ďalších viac ako dvesto poštách,“ povedal generálny riaditeľ Slovenskej pošty Tomáš Drucker.
Slovenská pošta ako prvá na Slovensku otvorila v roku 2012 dvanásť pilotných pracovísk - Integrovaných obslužných miest (IOM), prostredníctvom ktorých prevádzkuje vybrané služby štátnej správy. Vďaka záujmu občanov o poskytovanie týchto služieb od júla 2013 SP rozšírila počet o ďalších 201 pracovísk vo viac ako 100 mestách.
Verejnú správu chcú priblížiť ľuďom
„Chceme funkčne využiť svoju jedinečnú pobočkovú sieť, ktorou plánujeme aj v spolupráci so štátom maximálne priblížiť služby verejnej správy občanom, verejnému a súkromnému sektoru," uviedol generálny riaditeľ Slovenskej pošty Tomáš Drucker.
Hovorkyňa doplnila, že zákazník si už teraz môže pod jednou strechou na pošte vybaviť viacero „nepoštových“ služieb, ako napríklad výpis z obchodného registra na právne účely, overenie originality elektronického čipu osvedčenia o evidencii vozidla (malého technického preukazu), či zakúpiť lístky na športové a kultúrne podujatia v spolupráci s Ticket portalom.
Služby chcú rozširovať
„Zámerom Slovenskej pošty je portfólio týchto služieb rozširovať, preto by sme v priebehu letných mesiacov radi priniesli v spolupráci s generálnou prokuratúrou aj službu výpisu a odpisu z registra trestov,“ informuje Tomáš Drucker.
Hlavným benefitom pre občanov je to, že služby sú elektronické a sú poskytované z jedného miesta.
Pošta chce v rozširovaní služieb pokračovať aj v budúcnosti. Rokuje napríklad so zdravotnými poisťovňami o možnosti poskytovania základných služieb pre ľudí, ktoré často potrebujú. Išlo by napríklad o výpis z karty poistenca či o rôzne potvrdenia pre živnostníkov a podnikateľov o zaplatení zdravotného poistenia.