Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Chorí v Rooseveltovej nemocnici sú s lekármi spokojní, so stravou menej

najviac pripomienok bolo k ubytovacím či stravovacím službám, no len minimálne k poskytovanej zdravotnej starostlivosti.

(Zdroj: SME - JÁN KROŠLÁK)

Najviac pripomienok bolo k ubytovacím či stravovacím službám, no len minimálne k poskytovanej zdravotnej starostlivosti.

BANSKÁ BYSTRICA. Fakultná nemocnica s poliklinikou F. D. Roosevelta v Banskej Bystrici dnes zverejnila výsledky ankety spokojnosti medzi hospitalizovanými pacientmi. Prvý polrok tohto roka jasne ukázal, že najviac pripomienok bolo k ubytovacím či stravovacím službám, no len minimálne k poskytovanej zdravotnej starostlivosti.

Ako tvrdí hovorkyňa nemocnice Ružena Maťašeje, manažment nemocnice sa pravidelne, v polročných intervaloch, zaoberá výsledkami ankety spokojnosti. Pacienti majú možnosť od roku 2008 prostredníctvom anketových lístkov hodnotiť poskytovanú zdravotnú starostlivosť, správanie personálu, kvalitu informácii, ako aj stravovacie služby, ubytovanie či upratovanie.

Skryť Vypnúť reklamu

"Za prvý polrok 2014 z celkového počtu 16.050 hospitalizovaných pacientov anketové lístky vyplnilo 4603, čo predstavuje takmer 29-percentnú návratnosť. Na odovzdaných lístkoch svoju spokojnosť, či nespokojnosť, vyjadrili pacienti slovne približne v 870 pripomienkach," konštatuje hovorkyňa nemocnice.

Problémom jedlo, postele a matrace

Pacienti najviac kritizovali stravu, nespokojnosť vyjadrili najmä so servisom a transportom jedla. Výhrady mali aj ku kvalite ubytovania a ich pripomienky sa týkali postelí, matracov, klimatizácie, sociálnych zariadení a vybavenosti izieb. Nemocnica registruje asi 300 takých pripomienok.

"Nespokojnosť so správaním, konaním lekárov a ostatného personálu v ankete vyjadrilo 25 pacientov. Okrem nej bolo rôznou formou na oddelenie kontroly a sťažností predložených 47 sťažností, avšak len štyri z nich sa týkali nespokojnosti so zdravotnou starostlivosťou," dodáva Maťašeje.

Skryť Vypnúť reklamu

"Manažment nemocnice pristupuje k podaným sťažnostiam a výsledkom ankety s plnou vážnosťou a našou snahou teraz aj v budúcnosti je dosahovať plnú spokojnosť u každého nášho pacienta," pripomína riaditeľ Rooseveltovej nemocnice Vladimír Baláž.

Lekárov a sestry pochválili

Pacienti však neboli len kritickí, ale aj ďakovali. "Je veľmi pozitívne, že na anketových lístkoch napísali spolu 353 pozitívnych hodnotení na adresu kolektívov jednotlivých oddelení, lekárov, sestier a ostatného personálu. Osobitne na adresu vedenia nemocnice bolo doručených 34 ďakovných listov, v ktorých pacienti poďakovali za príkladnú starostlivosť," vraví Maťašeje.

Podľa riaditeľa nemocnice Baláža, pri počte vyše 16.000 ukončených hospitalizácií a okolo 200.000 ambulantne vyšetrených pacientov v sledovanom období, bol pomer negatívnych ohlasov na poskytnutú zdravotnú starostlivosť a služby s tým spojené relatívne nízky.

Skryť Vypnúť reklamu

"Analýzou všetkých pripomienok a sťažností môžeme s uspokojením konštatovať, že nemocnica si plní svoju funkciu poskytovania zdravotnej starostlivosti na vysokej úrovni. Má vysokokvalifikovaný personál, čo je vyše 2000 zamestnancov, vykonávajúci svoju odbornú prácu v prospech každého jedného pacienta, ktorý vkročí do našej nemocnice," uzatvára lekár Peter Molnár, zmocnenec pre kvalitu tejto nemocnice.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 35 296
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 34 214
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 245
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 528
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 151
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 235
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 739
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 436
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 366
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 346
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Banská Bystrica - aktuálne správy

Chcú tak získať viac miesta pre zákazníkov.

6 h

Na zásah vyslali profesionálnych hasičov aj niekoľko tímov dobrovoľných hasičov z okolia.

7 h

Historický objekt bude slúžiť kultúrnym a spoločenským účelom. Kvôli pandémii ho však zatiaľ nemôžu využívať.

7 h
Prípravy testovania sú v plnom prúde, primátor ho bude riadiť z domácej karantény

Tomáš Abel bude víkendové testovanie riadiť na diaľku z domácej karantény.

7 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Hudečková je hlavnou odborníčkou na epidemiológiu ministerstva zdravotníctva.

21. jan

Záchranári odkazujú, nie každý s Covidom patrí do nemocnice.

11 h

V druhom kole malo pozitívne testy 1,02 percenta testovaných. Na Borovej ulici však číslo vyskočilo na 6,45 percenta.

6 h

Správa Národného parku Nízke Tatry sa obrátila na návštevníkov prírody s výzvou.

20. jan

Už ste čítali?