Nedeľa, 19. august, 2018 | Meniny má Lýdia

Chorí v Rooseveltovej nemocnici sú s lekármi spokojní, so stravou menej

najviac pripomienok bolo k ubytovacím či stravovacím službám, no len minimálne k poskytovanej zdravotnej starostlivosti.

(Zdroj: SME - JÁN KROŠLÁK)

Najviac pripomienok bolo k ubytovacím či stravovacím službám, no len minimálne k poskytovanej zdravotnej starostlivosti.

BANSKÁ BYSTRICA. Fakultná nemocnica s poliklinikou F. D. Roosevelta v Banskej Bystrici dnes zverejnila výsledky ankety spokojnosti medzi hospitalizovanými pacientmi. Prvý polrok tohto roka jasne ukázal, že najviac pripomienok bolo k ubytovacím či stravovacím službám, no len minimálne k poskytovanej zdravotnej starostlivosti.

Ako tvrdí hovorkyňa nemocnice Ružena Maťašeje, manažment nemocnice sa pravidelne, v polročných intervaloch, zaoberá výsledkami ankety spokojnosti. Pacienti majú možnosť od roku 2008 prostredníctvom anketových lístkov hodnotiť poskytovanú zdravotnú starostlivosť, správanie personálu, kvalitu informácii, ako aj stravovacie služby, ubytovanie či upratovanie.

Článok pokračuje pod video reklamou

"Za prvý polrok 2014 z celkového počtu 16.050 hospitalizovaných pacientov anketové lístky vyplnilo 4603, čo predstavuje takmer 29-percentnú návratnosť. Na odovzdaných lístkoch svoju spokojnosť, či nespokojnosť, vyjadrili pacienti slovne približne v 870 pripomienkach," konštatuje hovorkyňa nemocnice.

Problémom jedlo, postele a matrace

Pacienti najviac kritizovali stravu, nespokojnosť vyjadrili najmä so servisom a transportom jedla. Výhrady mali aj ku kvalite ubytovania a ich pripomienky sa týkali postelí, matracov, klimatizácie, sociálnych zariadení a vybavenosti izieb. Nemocnica registruje asi 300 takých pripomienok.

"Nespokojnosť so správaním, konaním lekárov a ostatného personálu v ankete vyjadrilo 25 pacientov. Okrem nej bolo rôznou formou na oddelenie kontroly a sťažností predložených 47 sťažností, avšak len štyri z nich sa týkali nespokojnosti so zdravotnou starostlivosťou," dodáva Maťašeje.

"Manažment nemocnice pristupuje k podaným sťažnostiam a výsledkom ankety s plnou vážnosťou a našou snahou teraz aj v budúcnosti je dosahovať plnú spokojnosť u každého nášho pacienta," pripomína riaditeľ Rooseveltovej nemocnice Vladimír Baláž.

Lekárov a sestry pochválili

Pacienti však neboli len kritickí, ale aj ďakovali. "Je veľmi pozitívne, že na anketových lístkoch napísali spolu 353 pozitívnych hodnotení na adresu kolektívov jednotlivých oddelení, lekárov, sestier a ostatného personálu. Osobitne na adresu vedenia nemocnice bolo doručených 34 ďakovných listov, v ktorých pacienti poďakovali za príkladnú starostlivosť," vraví Maťašeje.

Podľa riaditeľa nemocnice Baláža, pri počte vyše 16.000 ukončených hospitalizácií a okolo 200.000 ambulantne vyšetrených pacientov v sledovanom období, bol pomer negatívnych ohlasov na poskytnutú zdravotnú starostlivosť a služby s tým spojené relatívne nízky.

"Analýzou všetkých pripomienok a sťažností môžeme s uspokojením konštatovať, že nemocnica si plní svoju funkciu poskytovania zdravotnej starostlivosti na vysokej úrovni. Má vysokokvalifikovaný personál, čo je vyše 2000 zamestnancov, vykonávajúci svoju odbornú prácu v prospech každého jedného pacienta, ktorý vkročí do našej nemocnice," uzatvára lekár Peter Molnár, zmocnenec pre kvalitu tejto nemocnice.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  6. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  7. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Najkrajšie americké národné parky 13 475
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 11 625
  3. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 7 175
  4. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 3 238
  5. Vizuálny smog je problém 2 984
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 777
  7. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 683
  8. Keď Slováci krotia morský vietor 2 358
  9. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 1 660
  10. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 € 1 387

Hlavné správy z MY Bystrica

Recyklujete použitý olej v domácnosti? Nie? Chyba...

Buďme k nášmu životnému prostrediu ešte viac úctivejší, prispejme spoločne k zníženiu emisií skleníkových plynov a zmiernime globálnu závislosť na rope.

Oslavujeme sto rokov spoločných vzťahov - Amerika na kolesách

Americkí diplomati a pracovníci veľvyslanectva sa vydajú karavanom naprieč Slovenskom. Počas 17 dní navštívia až 26 miest.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Pozostatok jaskyne? Najvyššiu skalnú bránu vidieť až z Mikuláša

Keď sa dobre zapozeráte, jánske skalné Okno vidieť zďaleka, napríklad z Liptovského Mikuláša ho máte ako na dlani. Z diaľky vyzerá ako nenápadné očko na ihle. Ale nenechajte sa oklamať, je to najväčšie skalné okno na Slovensku.

Pivo začali variť doma v kuchyni. Teraz je ich druhou prácou

Huncúti menia akademický plášť za pivovarnícky.

Vybrali SME

Už ste čítali?