Obyvatelia Suchého vrchu: najprv cestu, potom stavbu

Nespokojní obyvatelia Suchého vrchu a Motyčín žiadajú riešiť rekonštrukciu prístupovej cesty od Fončordy do oboch obytných zón a rekreačnej zóny Suchého vrchu.

Začiatkom októbra sa začalo stavať aj bez potrebných povolení.Začiatkom októbra sa začalo stavať aj bez potrebných povolení. (Zdroj: archív M. Klačka)

BANSKÁ BYSTRICA. Obyvatelia Suchého vrchu a Motyčín sú nahnevaní. V ich blízkosti má vyrásť ďalší obytný súbor Suchý vrch – Pod Flosom, kde bude stáť 71 rodinných domov. Hoci proti samotnej výstavbe domov výhrady nemajú, žiadajú, aby sa pri tom dodržiaval zákon a aby sa najprv vyriešila prístupová komunikácia smerom od Fončordy, presnejšie od Poľnej ulice po Jarnú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zástupca obyvateľov Suchého vrchu Ing. Milan Klačko informoval, že cesta je v dolnej časti v dezolátnom stave: „Je nebezpečná nielen pre vodičov. Má šírku len štyri metre , po krajoch je prepadnutá s mnohými výtlkmi a pri strete dvoch vozidiel hrozí nebezpečenstvo kolízie,“ dodal s tým, že cesta nevyhovuje bezpečnej premávke. Cesta je však hrozbou aj pre peších, ktorí sa po nej pohybujú. Sú to nielen obyvatelia tejto lokality, no využíva ju aj množstvo obyvateľov Banskej Bystrice, nakoľko sa jedná o prístupovú cestu do rekreačnej zóny Suchý vrch.

SkryťVypnúť reklamu

Šmykľavá a bez osvetlenia

Nevedie popri nej žiaden chodník, nie je tu verejné osvetlenie a cesta je v prudkom kopci. V zime a počas dažďa je pohyb po nej nebezpečný, lebo sa tu šmýka a nie je kam sa pri strete vozidiel a chodcov vyhnúť.

Obyvateľov tiež znepokojilo, že stavebník novej obytnej zóny Pod Flosom začal v októbri práce aj bez potrebných stavebných povolení a pri prejazde ťažkých mechanizmov dochádza k ďalšiemu poškodeniu tejto komunikácie. Preto sa obyvatelia lokality obrátili na Stavebný úrad s námietkami a návrhom predbežného opatrenia na zastavenie akýchkoľvek prác , pokiaľ nebude zrealizovaná rekonštrukcia predmetnej komunikácie .

„To že investor začal stavať bez stavebných povolení je jedna vec, ale druhá je ešte vážnejšia. Pred začatím takejto rozsiahlej výstavby na viac ako 100 000 metrov štvorcových je nevyhnutné prioritne riešiť najprv rekonštrukciu nebezpečnej príjazdovej cesty do celej lokality a až potom vydať stavebné povolenia na novú výstavbu novej lokality rodinných domov. Nie je mysliteľné povoliť ďalšiu veľkú lokalitu bez toho, aby bola najskôr vybudovaná príjazdová cesta s chodníkom a verejným osvetlením k nej,“ dodáva. Obyvatelia za toto riešenie bojovali aj formou petície, ktorou sa obrátili na primátora mesta. „Mesto nám síce na túto petíciu odpovedalo, čo všetko je treba urobiť ,ale žiaľ so žiadnym konkrétnym termínom realizácie a spôsobom jej financovania,“ doplnil zástupca obyvateľov.

SkryťVypnúť reklamu

Genéza problému

Územné rozhodnutie na výstavbu rodinných domov bolo vydané ešte v októbri minulého roka, sa žiaľ vôbec nezaoberalo touto príjazdovou cestou. „Jednoducho danú novú lokalitu napojilo na nevyhovujúcu príjazdovú cestu .Územné rozhodnutie neriešilo zvýšenie intenzity dopravy , ani to, či daná príjazdová komunikácia spĺňa parametre komunikácie z hľadiska bezpečnej premávky vozidiel a pohybu chodcov,“ hovorí inžinier Klačko.

Investor následne požiadal o stavebné povolenia na mestskom úrade v Banskej Bystrici- odbore dopravy, ktoré bolo najprv prerušené a neskôr zastavené. Na Okresnom úrade-štátnej vodnej správe bolo taktiež vydanie stavebného povolenia najprv prerušené a v októbri tohto roka zastavené.

Napriek tomu začal stavebník začiatkom októbra stavebné práce na kladení inžinierskych sietí , ako aj výstavbe komunikácií. „Tretieho októbra vykonali zástupcovia Okresného úradu -štatnej vodnej správy stavebný dohľad a stavbu zastavili. O niekoľko dní podal investor opäť návrh na vydanie stavebného povolenia tzv. dopravného a tým dňom sa začalo stavebné konanie, ktoré zverejnili verejnou vyhláškou,“ upresňuje.

SkryťVypnúť reklamu

Rekonštrukciu komunikácie chce mesto riešiť

Vedúci stavebného odboru mesta Stanislav Ferianc potvrdil, že Okresný úrad – Odbor starostlivosti o životné prostredie vydal na nepovolené práce rozhodnutie o ich zastavení a voči stavebníkovi začal správne konanie.

K problémovej prístupovej komunikácie uviedol, že jej prestavbu rieši mesto Banská Bystrica: „Oddelenie investičnej výstavby podalo návrh na príslušný stavebný úrad – v tomto prípade obec Malachov o vydanie územného rozhodnutia na stavbu prístupovej komunikácie.“

Oznámenie o začatí územného konania je dostupné na úradnej tabuli mesta.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Bystrica

Komerčné články

  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 13 156
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 246
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 4 007
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 487
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 3 231
  6. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 626
  7. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 600
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 258
  1. Otilia Horrocks: Ticho, ktoré bolí viac než zákaz
  2. Ivan Čáni: Ten atentát nám bol čert dlžný.
  3. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil
  4. Štefan Šturdzík: Každá bomba a každý dron , ktorý dopadne a ničí je ďalším klincom do sŕdc Ukrajincov.
  5. Jozef Sitko: U oboch blogoch bol už 3-krát dezinformačne navzájom zamenený PEREX.
  6. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali...
  7. Eva Bachletová: Presídlenci ne/prijatí vlasťou
  8. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (4.)
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 225
  2. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 318
  3. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 014
  4. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 15 253
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 735
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 610
  7. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 322
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 269
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Otilia Horrocks: Ticho, ktoré bolí viac než zákaz
  2. Ivan Čáni: Ten atentát nám bol čert dlžný.
  3. Martin Halás: Vypískali sme aj Čaputovú a Hegera. A nikto sa tým nechválil
  4. Štefan Šturdzík: Každá bomba a každý dron , ktorý dopadne a ničí je ďalším klincom do sŕdc Ukrajincov.
  5. Jozef Sitko: U oboch blogoch bol už 3-krát dezinformačne navzájom zamenený PEREX.
  6. Juraj Kumičák: Ako Cyril a Metod fašistom pomáhali...
  7. Eva Bachletová: Presídlenci ne/prijatí vlasťou
  8. Jozef Sitko: Domovina strachu a mamonu? (4.)
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 225
  2. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 318
  3. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 18 014
  4. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 15 253
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 735
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 610
  7. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 322
  8. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 269
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu