BANSKÁ BYSTRICA. Banskobystrický samosprávny kraj (BBSK) spustil do pilotnej prevádzky svoju novú webovú stránku. Je súčasťou projektu elektronizácie služieb, na ktorý župa získala prostriedky z eurofondov, a jeho cieľom je umožniť občanom a podnikateľom vybaviť väčšinu potrebných dokumentov, povolení či žiadostí prostredníctvom internetu, bez nutnosti osobnej návštevy úradu.
Projekt elektronizácie svojich služieb rozbehol BBSK pred takmer tromi rokmi a jeho cieľom je vybudovať 53 vybraných elektronických služieb pre občanov a podnikateľov. Celkové oprávnené náklady naň sú takmer 4,5 milióna eur, z čoho 95 percent hradí kraj z nenávratného príspevku, ktorý získal cez operačný program Informatizácia spoločnosti (OPIS) z eurofondov a štátneho rozpočtu. Dodávateľom zavedenia elektronických služieb je firma Capgemini Slovensko.
Jednotlivé elektronické služby Úradu BBSK majú byť verejnosti sprístupňované postupne v priebehu budúceho roka. Vyžaduje si prepojenie komplexného integrovaného informačného systému BBSK na externé subjekty štátnej správy ako Ústredný portál verejnej správy SR, register právnických a fyzických osôb alebo štatistický úrad. Finálne riešenie má zároveň občanom otvoriť priestor na väčšiu participáciu na správe verejných vecí. Budú môcť napríklad elektronicky pripomienkovať všeobecne záväzné nariadenia, návrh rozpočtu a záverečného účtu či zmeny v územnom pláne. Elektronizácia služieb zároveň uľahčí prácu úradníkom a zamestnancom župy, ktorí budú mať k dispozícii všetky potrebné informácie v jednotnom systéme.