Klaster Horehronie a oblastná organizácia Nízke Tatry Juh pripravili v sobotu 30. mája podujatie v štýle Hawai party na Bystrej, v rovnomennom stredisku Wellness Bystrá.
Podujatie určené pre pozvaných hostí navštívili podnikatelia nielen z cestovného ruchu, zástupcovia verejnej správy, ale aj šťastlivci, ktorí mali možnosť vyhrať tieto exkluzívne vstupenky cez súťaže na sociálnych sieťach.
Program moderovaný Romanom Juraškom začal oficiálnym otvorením prvej požičovne elektrobicyklov na Horehroní, ktorá sídli v tesnej blízkosti Wellness Hotela Bystrá a pokračoval priamo vo wellness centre súťažami v Horehronských majstrovstvách v aquagolfe, pretekoch na raftoch v bazéne, ale aj tanečnými vystúpeniami, barmanskou šou a módnou prehliadkou letnej konfekcie siete športových obchodov Exisport. Exkluzivitu večera doplnila flotila Mercedesov, ktorá bola zúčastneným k dispozícii.
Jedným z nosných bodov programu bolo aj oficiálne predstavenie maskota cestovného ruchu pre Horehronie, kocúrika, ktorého teraz čaká nájdenie mena, ktoré bude opäť zverené širokej verejnosti. Víťazný návrh vyšiel zo súťaže, ktorej sa zúčastnili materské, základné a stredné školy z celého Slovenska. Tie doručili viac než 200 návrhov, pričom ten najlepší vybrala porota od škôlkárky z Brezna, Lucky Jurošovej.
Celé podujatie bolo určené na zlepšenie spolupráce medzi subjektmi pôsobiacimi v cestovnom ruchu, ale aj na zvýšenie povedomia tohto donedávna zanedbávaného priemyselného odvetvia. Cestovný ruch dnes zamestnáva viac ako 160 000 ľudí na Slovensku a jeho vážnosť len pomaly narastá. Pritom málokto vie, že práve tento priemysel dáva sekundárne prácu ďalším vyše 200 000 slovákom v doplnkových službách.
Preto veríme, že takéto podujatia majú svoj význam a do budúcna sa ich bude zúčastňovať stále viac ľudí.
Autor: MG