Streda, 17. október, 2018 | Meniny má Hedviga

Kauza nehody sanitky sa skončila, vodičke potvrdili trest

V roku 2010 došlo k zrážke auta a sanitky, tá sa napokon čelne zrazila s protiidúcim autobusom.

Pri nehodne zahynul uznávaný záchranár, lekár Andrej Faglic, a neskôr v nemocnici aj šofér sanitky Jozef Šárik.(Zdroj: SME - JÁN KROŠLÁK)

BANSKÁ BYSTRICA. Po takmer piatich rokoch skončila v stredu na Krajskom súde v Banskej Bystrici kauza tragickej nehody sanitky na banskobystrickom sídlisku Sásová, pri ktorej zahynul uznávaný záchranár, lekár Andrej Faglic, a neskôr v nemocnici aj šofér sanitky Jozef Šárik.

Vodičke Janke Donovalovej, ktorú obžaloba vinila zo zrážky jej auta, sanitky a autobusu, súd zamietol odvolanie a potvrdil trest odňatia slobody na jeden rok s podmienečným odkladom výkonu trestu na dva roky.

Fatálne následky

Zároveň nesmie štyri roky sadnúť za volant. Tento rozsudok si vodička vypočula vo februári tohto roka na okresnom súde, ale až v stredu sa stal právoplatný.

[content type="avizo-clanok" id="5594540" url-type="sme-article"][/content]

K nehode došlo večer 14. októbra 2010 a následky boli fatálne. Podľa obžaloby Donovalová, ktorá viedla osobné vozidlo Citroën, prichádzala pomaly na križovatku z vedľajšej cesty.

Po hlavnej v tom čase uháňala sanitka k pacientovi. Jej auto nedalo prednosť záchranárskemu vozidlu a vošlo mu do jazdnej dráhy. Došlo k zrážke auta a sanitky, tá sa napokon čelne zrazila s protiidúcim autobusom.

Okresný súd v Banskej Bystrici vodičku trikrát spod rovnakej obžaloby oslobodil, pretože sa nepodarilo dokázať, že skutok spáchala.

Odvolací súd však zakaždým zrušil oslobodzujúci rozsudok a kauzu mu vrátil späť. Okresný súd ju uznal vinnou zo spáchania prečinu usmrtenia až na štvrtý raz vo februári tohto roka. Svoju vinu dodnes odmieta. "Mrzí ma to, je mi ľúto, čo sa stalo, ale necítim vinu," tvrdila počas procesu.

Nevhodná technika jazdy

"Nerozumiem, ako je možné trikrát niekoho oslobodiť a potom uznať zároveň vinu. To mi nejde do hlavy, ja tomu nerozumiem," konštatoval obhajca vodičky Rastislav Urbáni.

Ten počas procesu argumentoval najmä tým, že k nehode došlo večer, rozhľadové podmienky pred vstupom do križovatky neboli dobré a sanitka sa bez zapnutej zvukovej signalizácie rútila rýchlosťou 110 km/h, a teda nemala právo prednostnej jazdy.

Mohla ísť tak maximálne povolenou rýchlosťou 50 km/h. Keby takou rýchlosťou išla, jeho klientka, ktorá vchádzala do križovatky rýchlosťou 18 km/h, čo potvrdil aj znalec, ju mohla bezpečne prejsť.

Podľa záverov znalca sa pod tragickú nehodu podpísali dva faktory, a to nevhodná technika jazdy vodičky a rýchlosť sanitky.

Ako dodal Urbáni, práve znalecký posudok bol najdôležitejší dôkaz. Na margo neho však odvolací senát uviedol, že "nie je naddôkaz, iba jeden z dôkazov".

Podľa prokuratúry práve nevhodná technika jazdy bola primárnym dôvodom nehody. Vodička sa pri vchádzaní na hlavnú cestu dostatočne nepresvedčila o prichádzajúcej prekážke, a preto ju nemožno zbaviť viny.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu?
  2. Odborári pokračujú v zbieraní podpisov za zastropovanie dôchodku
  3. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  4. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  5. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite
  10. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  1. Rozprávkové tankovanie
  2. AAA Auto zorganizovalo autogramiádu
  3. Union ponúka množstvo výhod pre deti aj matky
  4. Umenie investovať: Nemusíte byť znalec, aby ste zhodnotili krásu
  5. Dana Kleinert sa vzdáva v prospech zmeny v Starom Meste
  6. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno
  7. Tip hypošpecialistu: Najlepší čas na Adlerovu je teraz!
  8. Jana Vaľová: Pokračujme po dobrej ceste
  9. Dôležité zmeny v založení s.r.o. od 1.9.2018
  10. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro
  1. Odborníčka na výživu: Večera maximálne 4 hodiny pred spánkom 21 457
  2. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 12 868
  3. Kvíz o zatepľovaní zvládne iba odborník. Trúfate si? 12 418
  4. Poznáte zaujímavosti Malty? Tieto lákajú turistov najviac 11 391
  5. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 8 834
  6. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 8 483
  7. Vodič dostal jasný odkaz: Na cyklotrase sa neparkuje 6 910
  8. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 5 367
  9. Pokazila sa Vám práčka či chladnička? Nevolajte opravára! 4 831
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 4 189

Hlavné správy z MY Bystrica

Unikátne zábery: Koniec rozprávkového života Mariána Kočnera na Donovaloch

Donovaly už podnikateľ, ktorý je momentálne vo väzbe, tak skoro neuvidí.

Dnešný protest pred rektorátom UMB: Chcú vidieť Dankovu rigoróznu prácu

Protest s názvom Danko, ukáž prácu organizuje občianska platforma Málo cynizmu na toto mesto.

Prišiel som, videl som, zostal som, tvrdí Čech Aleš Bílek

Dnes je riaditeľom Čiernohronskej železničky v Čiernom Balogu.

Otec s ním trénoval na lúke. Slovák popri tepovaní áut zbiera medaily

Jiří Koukal ml. začal medzi veteránmi okamžite 
rozširovať svoju 
medailovú zbierku.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Na bystrickej cyklokomunikácii sa baví internet

Urobiť tak veľa chýb na necelých dvesto metroch trasy sa hádam ani nedá – tvrdí Občianska cykloiniciatíva Banská Bystrica.

AKTUALIZOVANÉ 12:30

Cesta je už prejazdná, motocyklista zomrel na mieste nehody

Polícia hľadá svedkov nehody. Cestu sprejazdnili ešte dopoludnia.

V Žiline rastie dom bez povolenia. Má ich byť ešte viac

Investor chce stavbu dodatočne zlegalizovať.

Vybrali SME

Už ste čítali?