Tenkovrstvová technológia, ktorú použili, má uzatvoriť drobné trhliny a škáry, čím predĺži životnosť vozovky.
BREZNO. Viac ako dva týždne museli vodiči v úseku Predné Halny – Bujakovo jazdiť maximálne 30-kilometrovou rýchlosťou. Slovenská správa ciest tu opravila cestu.
Stojí len štvrtinu
Na ceste I/66 v úseku Predné Halny – Bujakovo zrealizovala Slovenská správa ciest opravu živičného krytu vozovky v celkovej dĺžke 2,7 kilometra. „Využila sa tenkovrstvová technológia tzv. mikrokoberec, ktorý sa rozprestiera v dvoch vrstvách na povrch vozovky zrovnaný frézovaním,“ uviedla hovorkyňa Slovenskej správy ciest Zuzana Hromcová.
Použitá technológia je podľa jej slov cenovo výhodná. „Dá sa realizovať za 25 % ceny v porovnaní s klasickou pokládkou živičného krytu v dvoch vrstvách. Nie je však vhodná na cesty s vysokým poškodením krytu, veľkými pozdĺžnymi resp. priečnymi nerovnosťami a sieťovými rozpadmi vozovky.“ Samotná hodnota diela je takmer 240 000 eur.
Mikrokoberec predĺži životnosť vozovky
Keďže táto cesta bola v porovnaní s inými úsekmi v rámci Horehronia pomerne slušne zjazdná, zaujímalo nás, z akého dôvodu dostala prednosť pred ostatnými. „Úsek cesty I/66 Brezno Predné Halny – Bujakovo bol navrhnutý na súvislú opravu vozovky technológiou tenkovrstvových mikrokobercov z dôvodu, že spĺňal parametre na tento spôsob opravy. Predovšetkým má dobrý podklad, nevytvárajú sa na ňom koľaje, živičný kryt nevykazuje sieťové rozpady, drobné trhliny a škáry mikrokoberec uzatvorí, čím predĺži životnosť krytu vozovky,“ odpovedala Zuzana Hromcová. Ako ďalej pokračovala, ďalšie podobné opravy vozoviek na cestách I. triedy v správe SSC – IVSC Banská Bystrica sa v okrese Brezno momentálne nerealizujú. „Výnimkou je realizácia výstavby obchvatu Brezna a Polomky, ktoré sú ako nové stavby realizované dlhodobo z kapitálových výdavkov,“ uzavrela Hromcová.