O vlaky z Bratislavy do Banskej Bystrice má záujem aj Arriva

V prípade vypísania súťaže na prevádzku osobnej diaľkovej železničnej dopravy z Bratislavy do Banskej Bystrice sa chce spoločnosť Arriva uchádzať o zabezpečenie tohto vlakového spojenia.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME - JÁN KROŠLÁK)

BRATISLAVA. O prevádzkovanie rýchlikov z Bratislavy do Banskej Bystrice na objednávku štátu sa zaujíma aj spoločnosť Arriva. "V prípade, že bude vypísaná verejná súťaž, určite sa budeme o zabezpečenie vlakového spojenia medzi Bratislavou a Banskou Bystricou uchádzať Pokiaľ ide o našu ponuku, tú budeme vedieť špecifikovať až vtedy, keď budeme poznať súťažné podmienky," informoval agentúru SITA generálny riaditeľ spoločnosti Arriva na Slovensku László Ivan.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spoločnosť má záujem o liberalizáciu trhu, ktorá bude v prospech cestujúcich na Slovensku. Arriva je súčasťou nemeckej železničnej spoločnosti Deutsche Bahn. "Máme teda dostatok skúsenosti, na základe ktorých budeme našu ponuku pripravovať," dodal Ivan.

SkryťVypnúť reklamu

Osem párov vlakov

Ministerstvo dopravy pripravuje súťaž na prevádzkovateľa diaľkovej osobnej železničnej dopravy vo verejnom záujme na trati z Bratislavy do Banskej Bystrice. Zatiaľ zverejnilo predbežné oznámenie. Dopravca by mal na tejto trati zabezpečovať ročne predbežne 1,5 milióna vlakových kilometrov ôsmimi pármi vlakov. Trasa rýchlikov bude viesť z Hlavnej stanice v Bratislave, cez Galantu, Šaľu, Šurany, Podhájsku, Levice, Novú Baňu, Žarnovicu, Žiar nad Hronom, Zvolen a Sliač do Banskej Bystrice.

V súčasnosti na tejto trase jazdia v osobnej preprave na objednávku štátu vlaky štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko, a. s. (ZSSK). Záujem o účasť v tendri a prevádzkovanie rýchlikov na uvedenej trati potvrdila nielen ZSSK, ale aj súkromný dopravca RegioJet.

SkryťVypnúť reklamu

Zvažuje to aj ďalšia súkromná česká spoločnosť Leo Express, rozhodne sa na základe podmienok súťaže. V súčasnosti na trati z Bratislavy do Banskej Bystrice premáva priamo jeden pár vlakov a na ostatné vlaky je potrebné prestupovať vo Zvolene. Doterajšie váhanie štátu s prípravou súťaže na prevádzku rýchlikov medzi Bratislavou a Banskou Bystricou je podľa bývalého generálneho riaditeľa ZSSK Pavla Kravca prirodzené. "SR nemá ešte skúsenosti s liberalizáciou a jej dopadmi na štát, občanov a v konečnom dôsledku aj na dopravcov," uviedol pre agentúru SITA.

Pripomenul divokú liberalizáciu v komerčnej, nedotovanej vlakovej doprave na trati Bratislava - Košice, ktorá podľa neho ruinuje dopravcov. "Zo štátnej dotácie sa stáva mantra, ktorou sa operuje, len aby jej štát podľahol a rýchlo vyhlásil súťaž bez pravidiel," dodal Kravec.

SkryťVypnúť reklamu

Liberalizovaná doprava

Za potrebné považuje zohľadniť vstup investorov na železničný trh v lukratívnych segmentoch a povinnosť štátu zabezpečiť dopravnú obslužnosť na vysokorýchlostných tratiach. Ako aj reguláciu prevádzky na tratiach s liberalizovanou dopravou tak, aby to nemalo vplyv na spomaľovanie vlakov v regionálnej doprave, ako napríklad v Česku. Ministerstvo dopravy nateraz chystá liberalizáciu v osobnej železničnej doprave iba na diaľkovej trati Bratislava - Banská Bystrica. "Okrem tohto spojenia v diaľkovej doprave by mohla byť v budúcnosti liberalizovaná doprava bez konkrétneho vymenovania, lebo v princípe dopravu na každej trati môže prevádzkovať neštátny dopravca," myslí si Kravec. Všetko podľa neho závisí od ochoty štátu financovať vzniknutú stratu. "Sú však predsa len niektoré regionálne trate v okolí veľkých miest, ktoré sú z pohľadu liberalizácie dopravy perspektívne. Napríklad, okolie Nitry, Prievidze, Topoľčian, Lučenca či Humenného," dodal.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Bystrica

Komerčné články

  1. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva?
  2. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  3. Čo našli Strýco Filip a Miško Páleník v kuchyni Milana bez mapy?
  4. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  5. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže
  6. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  1. Motoristi späť za volantom. Riziko nehôd opäť rastie.
  2. Lávové polia i skvostné pláže. Lanzarote je dôkazom sily prírody
  3. Tvorivé háčkovanie aj 30 otázok pre Hanu Gregorovú
  4. Budúci lesníci opäť v teréne: S LESY SR vysadia les novej generá
  5. Slovenské naj na jednom mieste. Stačí lúštiť
  6. Nový rekord v politickom terore utvorili Červení Khméri
  7. Šéf nemocníc v Šaci Sabol: Nemôžeme byť spokojní s počtom roboti
  8. Chcete dokonalé zuby? Čo vám reklamy nepovedia
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 103 297
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 21 769
  3. Kondičný tréner: Ubolený zo sedavého zamestnania? Toto pomôže 11 580
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 6 762
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 6 744
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 5 395
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 4 692
  8. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska 4 526
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Už ste čítali?

SkryťZatvoriť reklamu