Štvrtok, 19. júl, 2018 | Meniny má Dušana

Samosprávy považujú napojenie R1 na severnú D1 za kľúčovú tému

V Banskej Bystrici dnes prerokovali štúdiu uskutočniteľnosti napojenia rýchlostnej cesty R1 na severnú D1.

Prepojením Banskej Bystrice a Ružomberka by sa vyriešili aj problémy na náročnom horskom priechode Donovaly.(Zdroj: SME - JÁN KROŠLÁK)

BANSKÁ BYSTRICA. Napojenie rýchlostnej cesty R1 na severnú D1 a prepojenie Banskej Bystrice a Ružomberka považujú starostovia dotknutého regiónu za strategický projekt. Jedným z hlavných zámerov je odľahčiť preťaženú cestu I/59 cez Donovaly najmä od ťažkej nákladnej dopravy.

Po prerokovaní štúdie uskutočniteľnosti v Banskej Bystrici to konštatoval primátor mesta Ján Nosko s tým, že prakticky celý región je poddimenzovaný čo sa týka investorov.

Práve toto dopravné prepojenie by mohlo byť podľa neho novým impulzom nielen pre prílev investorov, ale aj pre rozvoj cestovného ruchu, z ktorého región vo veľkej miere ťaží.

Článok pokračuje pod video reklamou

Štátny tajomník Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Viktor Stromček potvrdil, že na stretnutí s predstaviteľmi samosprávy si dohodli konkrétne kroky, ktoré súvisia s plánovaným prepojením Banskej Bystrice a Ružomberka. „Naše najbližšie kroky smerujú k tomu, aby sme potiahli R1 po Slovenskú Ľupču a zároveň pracujeme na obchvate Ružomberka,“ dodal Stromček, podľa ktorého štúdia realizovateľnosti ukázala, že prepojenie severu a juhu je potrebné.

Už v minulosti podľa neho vláda deklarovala, že prioritou je prepojenie D1 medzi Bratislavou a Košicami. „Druhou prioritou bolo dobudovanie R1 po Banskú Bystricu. Nie je to tak dávno, čo cesta z Bratislavy do Banskej Bystrice trvala tri a pol hodiny,“ doplnil.

Rozvoj diaľničnej siete

Súbežne s prioritami však chcú pokračovať aj v ďalšom budovaní diaľničnej siete na Slovensku. Je to predovšetkým R2 zo Zvolena na Košice, ako aj prepojenie severu a juhu Slovenska cez Banskú Bystricu. Termín, kedy by k výstavbe prepojenia Ružomberok – Banská Bystrica mohlo prísť, zatiaľ Stromček nekonkretizoval: „Výstavba diaľnice nie je stavba rodinného domu a tak si to nepochybne vyžiada dlhší čas. Začneme však pracovať na posudzovaní vplyvov na životné prostredie a vypracovaní dokumentácie pre územné rozhodnutie. Chceme to pripraviť dôsledne, aby sa samosprávy a verejnosť mohli k procesu vyjadrovať. Akonáhle to budeme mať dokončené, môžeme hovoriť o samotnej realizácii.“

Tunel popod Donovaly bude technicky náročný

Nový proces EIA sa podľa neho uskutoční všade tam, kde to bude potrebné, keďže chcú postupovať s ohľadom na životné prostredie. Napríklad plánovaný tunel popod Donovaly by mal merať okolo ôsmich kilometrov a bude si vyžadovať nielen náročné technické riešenie, ale aj nemalé finančné náklady.

Otázka financovania stavby je zatiaľ otvorená, keďže podľa štátneho tajomníka štúdia realizovateľnosti ukázala aj to, že intenzita na plánovanej trase nie je dostatočná na to, aby sa realizovala z európskych peňazí. Z hľadiska rozvoja regiónov ju však považujú za dôležitú a budú hľadať ďalšie možnosti financovania.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  8. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. GoPass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  2. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  3. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  4. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  5. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  6. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  7. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  8. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  9. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  10. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 26 864
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 516
  3. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 18 417
  4. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 13 217
  5. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 9 325
  6. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 934
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 3 337
  8. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 3 200
  9. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 2 897
  10. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších! 2 008

Hlavné správy z MY Bystrica

V Múzeu SNP predstavujú príbehy hrdinov prvej svetovej vojny

Osud 16. banskobystrického honvédskeho pluku približuje návštevníkom najväčšie míľniky prvého celosvetového konfliktu.

Aktualizované o 10.35

Skoro ráno sa zrazil pri Ľupči autobus s osobným autom

V autobuse sa nezranil nik, z auta museli hasiči pomôcť zakliesnenej osobe. Pri nehode sa zranili dve osoby.

Slovensko má prvých sedem profesionálnych futbalových rozhodcov.

Je medzi nimi aj Boris Marhefka z Banskej Bystrice.

PanSlam v Záhrade ovládol český slamer

Banskobystrickému publiku sa najviac páčila báseň o nahnevanej partnerke.

S Banskobystričanom najprv popíjal, potom ho uspal a okradol ( + FOTO PODOZRIVÉHO)

Zo spáchania skutku je podozrivý 61- ročný muž z Martina.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Šialená jazda kamiónu. Vodič ohrozil mnoho životov

Na internete sa objavil kamerový záznam z cesty pri Novákoch.

Do stanice v Trnave investovali už vyše 28 miliónov, pozrite si fotky

V súčasnosti sa pracuje na 2. nástupišti, ktoré kompletne prerábajú. Prístupné by malo byť už v septembri.

Takto by malo vyzerať martinské aquacentrum

​​​​​​​Jednoduché a čisté riešenie budúceho aquacentra v Martine zaujalo odbornú porotu najviac.

Vybrali SME

Už ste čítali?