Pondelok, 25. január, 2021 | Meniny má GejzaKrížovkyKrížovky

Samosprávy považujú napojenie R1 na severnú D1 za kľúčovú tému

V Banskej Bystrici dnes prerokovali štúdiu uskutočniteľnosti napojenia rýchlostnej cesty R1 na severnú D1.

Prepojením Banskej Bystrice a Ružomberka by sa vyriešili aj problémy na náročnom horskom priechode Donovaly.Prepojením Banskej Bystrice a Ružomberka by sa vyriešili aj problémy na náročnom horskom priechode Donovaly. (Zdroj: SME - JÁN KROŠLÁK)

BANSKÁ BYSTRICA. Napojenie rýchlostnej cesty R1 na severnú D1 a prepojenie Banskej Bystrice a Ružomberka považujú starostovia dotknutého regiónu za strategický projekt. Jedným z hlavných zámerov je odľahčiť preťaženú cestu I/59 cez Donovaly najmä od ťažkej nákladnej dopravy.

Po prerokovaní štúdie uskutočniteľnosti v Banskej Bystrici to konštatoval primátor mesta Ján Nosko s tým, že prakticky celý región je poddimenzovaný čo sa týka investorov.

Práve toto dopravné prepojenie by mohlo byť podľa neho novým impulzom nielen pre prílev investorov, ale aj pre rozvoj cestovného ruchu, z ktorého región vo veľkej miere ťaží.

Skryť Vypnúť reklamu

Štátny tajomník Ministerstva dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR Viktor Stromček potvrdil, že na stretnutí s predstaviteľmi samosprávy si dohodli konkrétne kroky, ktoré súvisia s plánovaným prepojením Banskej Bystrice a Ružomberka. „Naše najbližšie kroky smerujú k tomu, aby sme potiahli R1 po Slovenskú Ľupču a zároveň pracujeme na obchvate Ružomberka,“ dodal Stromček, podľa ktorého štúdia realizovateľnosti ukázala, že prepojenie severu a juhu je potrebné.

Už v minulosti podľa neho vláda deklarovala, že prioritou je prepojenie D1 medzi Bratislavou a Košicami. „Druhou prioritou bolo dobudovanie R1 po Banskú Bystricu. Nie je to tak dávno, čo cesta z Bratislavy do Banskej Bystrice trvala tri a pol hodiny,“ doplnil.

Rozvoj diaľničnej siete

Súbežne s prioritami však chcú pokračovať aj v ďalšom budovaní diaľničnej siete na Slovensku. Je to predovšetkým R2 zo Zvolena na Košice, ako aj prepojenie severu a juhu Slovenska cez Banskú Bystricu. Termín, kedy by k výstavbe prepojenia Ružomberok – Banská Bystrica mohlo prísť, zatiaľ Stromček nekonkretizoval: „Výstavba diaľnice nie je stavba rodinného domu a tak si to nepochybne vyžiada dlhší čas. Začneme však pracovať na posudzovaní vplyvov na životné prostredie a vypracovaní dokumentácie pre územné rozhodnutie. Chceme to pripraviť dôsledne, aby sa samosprávy a verejnosť mohli k procesu vyjadrovať. Akonáhle to budeme mať dokončené, môžeme hovoriť o samotnej realizácii.“

Skryť Vypnúť reklamu

Tunel popod Donovaly bude technicky náročný

Nový proces EIA sa podľa neho uskutoční všade tam, kde to bude potrebné, keďže chcú postupovať s ohľadom na životné prostredie. Napríklad plánovaný tunel popod Donovaly by mal merať okolo ôsmich kilometrov a bude si vyžadovať nielen náročné technické riešenie, ale aj nemalé finančné náklady.

Otázka financovania stavby je zatiaľ otvorená, keďže podľa štátneho tajomníka štúdia realizovateľnosti ukázala aj to, že intenzita na plánovanej trase nie je dostatočná na to, aby sa realizovala z európskych peňazí. Z hľadiska rozvoja regiónov ju však považujú za dôležitú a budú hľadať ďalšie možnosti financovania.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  6. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  7. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  8. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  1. Arval Slovakia: Spoliehajú na nás firmy z kľúčových sektorov
  2. INEKO: Základná škola v Svätom Jure je najlepšia na Slovensku
  3. Absolventi Paneurópskej vysokej školy majú takmer najvyšší plat
  4. Pandemická kríza urobila obrovské PR online vzdelávaniu
  5. Operatívny lízing zmierni dopady krízy na váš biznis
  6. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  7. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  8. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  9. Hygge ako životný štýl
  10. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 43 636
  2. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 24 605
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 15 666
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 258
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 808
  6. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 733
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 7 542
  8. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 453
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 7 432
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 298
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Banská Bystrica - aktuálne správy

Celoplošné testovanie.

Okres Brezno sa dostal do prvej desiatky slovenských okresov s najvyšším percentom pozitivity.

2 h
Vtedajší transplantačný tím

Prvým pacientom bol v tom čase 39- ročný František z Podkoníc.

2 h

Lyžiarske strediská sú v zložitej situácii, niektoré avizujú prepúšťanie zamestnancov. Dotkne sa to zrejme aj zamestnancov stredísk z Horehronia.

3 h
Július Koval

Rozhovor aj o tom, prečo musel skončiť pri mužstve tréner Miroslav Chudý

4 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Mestá a obce v okrese Prievidza postupne zverejňujú počty ľudí, ktorí využili skríningové testovanie v ich obci.

24. jan

Dobre skončilo v Bobote, Čachticiach, Stankovciach. Výborne v Dolnej Porube a Trenčianskych Miticiach.

9 h

Policajti prosia verejnosť o pomoc.

24. jan

Skríningové testovanie na Kysuciach prebehlo bez problémov.

24. jan

Už ste čítali?