Sobota, 19. august, 2017 | Meniny má Lýdia
Pridajte si svoje mesto

Poštový ombudsman po kritike: Nedá sa stále sedieť na telefóne

Generálny riaditeľ Slovenskej pošty Tomáš Drucker a poštový ombudsman Ján Jasovský vysvetľovali v Banskej Bystrici ciele a poslanie vytvorenia tohto postu.

Ján Jasovský sa mesiac po nástupe na post poštového ombudsmana po prvý krát postavil pred novinárov.(Zdroj: SME - JÁN KROŠLÁK)

BANSKÁ BYSTRICA. Poštový ombudsman Ján Jasovský sa dnes v sídle Slovenskej pošty v Banskej Bystrici postavil po prvý krát na novom poste pred novinárov spoločne s riaditeľom pošty Tomášom Druckerom.

„Zvykom býva, že v takýchto funkciách sa dáva ľuďom aspoň sto dní, aby predstavili výsledky svojej práce. Ja som dostal iba tridsať dní, ale myslím si, že ten mesiac od nástupu do funkcie bol náročný aj užitočný,“ konštatoval Jasovský a vymenoval, čo všetko od 1. októbra, kedy sa stal poštovým ombudsmanom, stihol. Absolvoval stretnutia s pracovníkmi odboru reklamácií a sťažností, aby si vyjasnili kompetencie a postupy, s pracovníkmi regulačného úradu, ministerstva dopravy a pracoval na návrhu celkovej koncepcie ombudsmana.

Riešil však už aj prvé záležitosti klientov, za október ich bolo celkovo sedem. Ako vysvetlil, tie by sa nemali týkať priamo riešenia sťažností a reklamácií, keďže pre tento účel má pošta vytvorený vlastný odbor. Aj v budúcnosti sa zameria na tie podnety zákazníkov, ktorí neboli spokojní s už vybavenou sťažnosťou, či reklamáciou a dožadujú sa nezávislého posúdenia svojho podnetu.

jas2_r6501.jpg

Poštový ombudsman Ján Jasovský ( vpravo) s riaditeľom pošty Tomášom Druckerom

FOTO SME - JÁN KROŠLÁK

Iba dvaja

„Chceli sme však ukázať dobrú vôľu a tak sme riešili aj niektoré podnety, ktoré sa týkali priamo vybavenia sťažnosti,“ doplnil Jasovský s tým, že jeden takýto spis môže mať aj štyridsať strán a preštudovať ho dôsledne a posúdiť zaberie určitý čas.

„Prvoradú úlohu ombudsmana však vidím v tom, aby sme vedeli predchádzať nárastu týchto sťažností,“ dodal s tým, že týmto smerom sa budú snažiť tvoriť aj koncepciu.

Prečítajte si tiež: Prečítajte si tiež:Poštový ombudsman si na poštu zobral aj svojho priateľa

Nevyhol sa ani nepríjemným otázkam o tom, prečo je problémom dovolať sa na jeho telefón. „Kancelária ombudsmana má iba dvoch ľudí ( druhým je okrem J. Jasovského Peter Tábory, jeho blízky spolupracovník z pôsobenia v Najvyššom kontrolnom úrade – pozn. redakcie). Nemám vlastnú sekretárku, telefóny v mojej neprítomnosti dvíhajú pracovníci reklamačného oddelenia, za čo som im vďačný, “ doplnil ombudsman s tým, že nie je reálne stále sedieť pri telefóne, postupne by však chcel tento problém riešiť v prospech zákazníkov aj pribratím ďalšieho skúseného človeka do tímu. Post ombudsmana nemá fungovať ako kancelária prvého kontaktu.

Na otázku, či post ombudsmana nie je "šitý" priamo na jeho osobu odpovedal s tým, že prešiel riadnym výberovým konaním, kde mohol preukázať svoje znalosti z predchádzajúceho pôsobenia na dôležitých postoch pošty, ale aj ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií.

jas3_r2278.jpg

Prvoradú úlohu ombudsmana vidí v tom, ako reklamáciám a sťažnostiam predchádzať.

FOTO SME - JÁN KROŠLÁK

Po vzore Česka

Generálny riaditeľ Slovenskej pošty Tomáš Drucker hovorí, že o vytvorení postu poštového ombudsmana uvažovali už dávnejšie: „Chceli sme tak urobiť po vzore Českej republiky, ale aj niektorých významných operátorov vo svete.“ V niektorých krajinách to podľa neho vyplýva priamo zo zákona.

Riaditeľ tvrdí, že je to prirodzený stupeň ako skvalitniť služby zákazníkom: „Spokojnosť zákazníka je daná klientským prístupom. Poštový ombudsman má pomôcť tomu, že v prípadoch, ak sa cíti zákazník poškodený napríklad pri neuznanej sťažnosti, môže ešte prostredníctvom ombudsmana požiadať o nezávislé preverenie.“

Post poštového ombudsmana nepovažuje za klasickú funkciu, ale ide podľa neho o pracovno – právnu pozíciu, keďže Jasovský bol zamestnancom pošty. Od ombudsmana očakáva predovšetkým efektívne vybavenie podnetov zákazníkov. Ročne eviduje pošta 3 – 3,5 tisíc sťažností, ktoré sa v 40 percentách ukazujú ako opodstatnené.

U reklamácií je tento počet ešte vyšší - počítajú sa na niekoľko desiatok tisíc ročne, pričom ich opodstatnenosť je okolo 30 percent. Drucker včak pri tom poukázal na vysoký počet rôznych typov transakcií na počte, ktoré odhadujú na 300 miliónov ročne. Gro týchto sťažností a reklamácií rieši na to vytvorené oddelenie pošty, ombudsman bude mať v náplni podnety, kde sa ešte klienti budú dovolávať ich ďalšieho nezávislého posúdenia.

jas4.jpg

FOTO SME - JÁN KROŠLÁK

Spravodajstvo

 


  1. Väzňa, ktorý ušiel v Banskej Bystrici, chytili po pár hodinách (+ FOTO a VIDEO) Foto 925
  2. Dedinou roka sa síce Hronsek ani Pohorelá nestali, no zaradili ich medzi klenotnice 556
  3. Barani vo fantastickej atmosfére porazili účastníka KHL 208
  4. Foťte rýchlo. Najznámejšia drevenička Horehronia to má spočítané Foto 184
  5. Čo s načatým víkendom? Tu sú naše tipy 182
  6. Domácnosti v Banskobystrickom kraji najviac platia za bývanie a energie 167
  7. Hygienici evidujú v okrese Brezno ďalší prípad žltačky, tentoraz u dospelej ženy 125
  8. Krásna Banskobystričanka Lujza Straková nás bude reprezentovať v ďalšej prestížnej súťaži krásy 120
  9. Desiatym kandidátom na post šéfa kraja je Marek Mališ zo Strany zelených 53
  10. Exkluzívna hokejová publikácia "Prvýkrát majstri" vychádza začiatkom septembra 53

Riešime za Vás

Vrak auta
Banská Bystrica

Vrak auta

V riešení
Chodník pred Strážovskou 1
Banská Bystrica

Chodník pred Strážovskou 1

V riešení
Pridaj svoj podnet

Najčítanejšie správy

Banská Bystrica

Väzňa, ktorý ušiel v Banskej Bystrici, chytili po pár hodinách (+ FOTO a VIDEO)

Podarilo sa im ho chytiť v obci Lukavica v okrese Zvolen, podiel má na tom aj šesťročný vlčiak Ubock.

Dedinou roka sa síce Hronsek ani Pohorelá nestali, no zaradili ich medzi klenotnice

V súťaži Dedina roka 2017 bojovali z nášho regiónu aj obec Hronsek a horehronská Pohorelá. Hoci sa ani jedna z nich primát nezískala, obe bodovali v podkategórii Dedina ako klenotnica.

Barani vo fantastickej atmosfére porazili účastníka KHL

Slovan Bratislava odchádzal domov s trojgólovou prehrou.

Foťte rýchlo. Najznámejšia drevenička Horehronia to má spočítané

Chamkova stodola, pravdepodobne najfotografovanejšia drevená stavba Horehronia, je podľa odborníka v značne narušenom stave.

Čo s načatým víkendom? Tu sú naše tipy

Bystricu obsadia Špunti, na Plážovom kúpalisku sa začneme lúčiť s letom a zubačka nás do zo Zbojskej odvezie priamo do rozprávky.

Blízke regióny

Mladá žena nabúrala do stromu. Nafúkala viac ako dve promile

Pijú a následne šoférujú nielen muži. Z času na čas si dobre „uhnú“ aj ženy.

Dvojici našli v aute drogy

Pravdepodobne marihuanu prevážali 39-ročná Mikuášanka a 21-ročný mladík z Ružomberka.

Dobre si uhla a vyrazila na cesty. Ďaleko nedošla

Mladá žena nafúkala vyše dve promile.

Požiar rodinného domu si vyžiadal dve obete

Hasiči a policajní technici skončili s obhliadkou miestnosti až po desiatej hodine.

Všetky správy

Španielska polícia zastavila druhý útok, zabila päť útočníkov

Počet obetí útokov v Katalánsku sa zvýšil na 14.

Horúčavy končia, príde ochladenie aj dážď

Meteorologická jeseň sa začína už prvého septembra. Cez víkend sa prudko ochladí, počas pracovného týždňa sa vrátia letné teploty.

Útočník pobodal vo fínskom Turku niekoľko ľudí, dvaja neprežili

Pri útoku utrpelo zranenia najmenej šesť ľudí.

Číňanom už len hráči nestačia. Doplatil na to aj Kucka

Čínske spoločnosti míňajú stovky miliónov na futbalové kluby v Európe. Nakupujú v Anglicku, Taliansku, vlastnia aj Slaviu Praha.

V SNS vyčkávajú na Danka a mlčia, viaže ich zákaz zhora

Andrej Danko nezvládol situáciu, SNS na vstup do koalície nemala. Myslí si to jej bývalý člen Rudolf Pučík, ktorý Danka do politiky dostal.

Kam vyraziť