Sobota, 8. máj, 2021 | Meniny má IngridaKrížovkyKrížovky

Poštový ombudsman po kritike: Nedá sa stále sedieť na telefóne

Generálny riaditeľ Slovenskej pošty Tomáš Drucker a poštový ombudsman Ján Jasovský vysvetľovali v Banskej Bystrici ciele a poslanie vytvorenia tohto postu.

Ján Jasovský sa mesiac po nástupe na post poštového ombudsmana po prvý krát postavil pred novinárov.Ján Jasovský sa mesiac po nástupe na post poštového ombudsmana po prvý krát postavil pred novinárov. (Zdroj: SME - JÁN KROŠLÁK)

BANSKÁ BYSTRICA. Poštový ombudsman Ján Jasovský sa dnes v sídle Slovenskej pošty v Banskej Bystrici postavil po prvý krát na novom poste pred novinárov spoločne s riaditeľom pošty Tomášom Druckerom.

„Zvykom býva, že v takýchto funkciách sa dáva ľuďom aspoň sto dní, aby predstavili výsledky svojej práce. Ja som dostal iba tridsať dní, ale myslím si, že ten mesiac od nástupu do funkcie bol náročný aj užitočný,“ konštatoval Jasovský a vymenoval, čo všetko od 1. októbra, kedy sa stal poštovým ombudsmanom, stihol. Absolvoval stretnutia s pracovníkmi odboru reklamácií a sťažností, aby si vyjasnili kompetencie a postupy, s pracovníkmi regulačného úradu, ministerstva dopravy a pracoval na návrhu celkovej koncepcie ombudsmana.

Skryť Vypnúť reklamu

Riešil však už aj prvé záležitosti klientov, za október ich bolo celkovo sedem. Ako vysvetlil, tie by sa nemali týkať priamo riešenia sťažností a reklamácií, keďže pre tento účel má pošta vytvorený vlastný odbor. Aj v budúcnosti sa zameria na tie podnety zákazníkov, ktorí neboli spokojní s už vybavenou sťažnosťou, či reklamáciou a dožadujú sa nezávislého posúdenia svojho podnetu.

jas2_r6501.jpg

Poštový ombudsman Ján Jasovský ( vpravo) s riaditeľom pošty Tomášom Druckerom

FOTO SME - JÁN KROŠLÁK

Iba dvaja

„Chceli sme však ukázať dobrú vôľu a tak sme riešili aj niektoré podnety, ktoré sa týkali priamo vybavenia sťažnosti,“ doplnil Jasovský s tým, že jeden takýto spis môže mať aj štyridsať strán a preštudovať ho dôsledne a posúdiť zaberie určitý čas.

Skryť Vypnúť reklamu

„Prvoradú úlohu ombudsmana však vidím v tom, aby sme vedeli predchádzať nárastu týchto sťažností,“ dodal s tým, že týmto smerom sa budú snažiť tvoriť aj koncepciu.

Prečítajte si tiež:Poštový ombudsman si na poštu zobral aj svojho priateľaČítajte 

Nevyhol sa ani nepríjemným otázkam o tom, prečo je problémom dovolať sa na jeho telefón. „Kancelária ombudsmana má iba dvoch ľudí ( druhým je okrem J. Jasovského Peter Tábory, jeho blízky spolupracovník z pôsobenia v Najvyššom kontrolnom úrade – pozn. redakcie). Nemám vlastnú sekretárku, telefóny v mojej neprítomnosti dvíhajú pracovníci reklamačného oddelenia, za čo som im vďačný, “ doplnil ombudsman s tým, že nie je reálne stále sedieť pri telefóne, postupne by však chcel tento problém riešiť v prospech zákazníkov aj pribratím ďalšieho skúseného človeka do tímu. Post ombudsmana nemá fungovať ako kancelária prvého kontaktu.

Skryť Vypnúť reklamu

Na otázku, či post ombudsmana nie je "šitý" priamo na jeho osobu odpovedal s tým, že prešiel riadnym výberovým konaním, kde mohol preukázať svoje znalosti z predchádzajúceho pôsobenia na dôležitých postoch pošty, ale aj ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií.

jas3_r2278.jpg

Prvoradú úlohu ombudsmana vidí v tom, ako reklamáciám a sťažnostiam predchádzať.

FOTO SME - JÁN KROŠLÁK

Po vzore Česka

Generálny riaditeľ Slovenskej pošty Tomáš Drucker hovorí, že o vytvorení postu poštového ombudsmana uvažovali už dávnejšie: „Chceli sme tak urobiť po vzore Českej republiky, ale aj niektorých významných operátorov vo svete.“ V niektorých krajinách to podľa neho vyplýva priamo zo zákona.

Riaditeľ tvrdí, že je to prirodzený stupeň ako skvalitniť služby zákazníkom: „Spokojnosť zákazníka je daná klientským prístupom. Poštový ombudsman má pomôcť tomu, že v prípadoch, ak sa cíti zákazník poškodený napríklad pri neuznanej sťažnosti, môže ešte prostredníctvom ombudsmana požiadať o nezávislé preverenie.“

Post poštového ombudsmana nepovažuje za klasickú funkciu, ale ide podľa neho o pracovno – právnu pozíciu, keďže Jasovský bol zamestnancom pošty. Od ombudsmana očakáva predovšetkým efektívne vybavenie podnetov zákazníkov. Ročne eviduje pošta 3 – 3,5 tisíc sťažností, ktoré sa v 40 percentách ukazujú ako opodstatnené.

U reklamácií je tento počet ešte vyšší - počítajú sa na niekoľko desiatok tisíc ročne, pričom ich opodstatnenosť je okolo 30 percent. Drucker včak pri tom poukázal na vysoký počet rôznych typov transakcií na počte, ktoré odhadujú na 300 miliónov ročne. Gro týchto sťažností a reklamácií rieši na to vytvorené oddelenie pošty, ombudsman bude mať v náplni podnety, kde sa ešte klienti budú dovolávať ich ďalšieho nezávislého posúdenia.

jas4.jpg

FOTO SME - JÁN KROŠLÁK

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  2. Tatra banka ako prvá banka na Slovensku vydala zelené dlhopisy
  3. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  4. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  5. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  6. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  7. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  8. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  9. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd?
  10. O pro-agingu so Soňou Müllerovou, Deň matiek a ekošpeciál
  1. Blíži sa Deň matiek. Pripravme im raňajky ako pre kráľovnú
  2. Pätnásť gréckych ostrovov, kde strávite skvelú letnú dovolenku
  3. Jarná očista organizmu – ako sa do nej pustiť naplno?
  4. Ako sa dostať do formy? Padel je ako tenis, no ďaleko zábavnejší
  5. Kancelársky trh ožíva, potvrdzuje to aj najväčší developer
  6. Najkrajší darček? Nielen maminy poteší večer plný dobrej hudby
  7. SME.sk prináša nové Prémiové predplatné
  8. Televízory budúcnosti: Keď sa skĺbi umenie so sci-fi
  9. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú?
  10. Boj Grékov za slobodu prebudil solidaritu v celej Európe
  1. Zaočkovaní dostávajú pivo zdarma alebo 350 eur 57 289
  2. Ste finančný guru? Otestujte sa a investujte s mobilom 19 050
  3. Deti sa počas pandémie vrátili dozadu, hovorí pedagogička 15 458
  4. Prečo držia Slováci peniaze na účtoch, keď im nezarábajú? 13 855
  5. Máte 30 a začínate investovať? Týchto 6 vecí potrebujete vedieť 8 673
  6. Čo ľuďom chýba počas práce z domu najviac? Káva to nie je 7 805
  7. Zaujímavé príležitosti po kríze. Analytici radia, kam investovať 7 652
  8. Investuje od dvanástich. Najväčší rast dosiahol o 1 600 percent 7 415
  9. SME Elektromobilita: Ako nabíjať? Aký majú dojazd? 7 260
  10. Minerálky pod lupou. Kedy nám škodia a kedy prospievajú? 7 061
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Banská Bystrica - aktuálne správy

Ilustračné foto

Ministerstvo životného prostredia SR presadilo realizáciu plánu rozvoja na Muránskej planine.

10 h
Minister zdravotníctva Vladimír Lengvarský ocenil prístup Banskobystrického samosprávneho kraja v pilotnom projekte mobilného očkovania.

Minister zdravotníctva Vladimír Lengvarský ocenil prístup Banskobystrického samosprávneho kraja v pilotnom projekte mobilného očkovania obyvateľov proti ochorenie COVID-19.

11 h
Policajti sa zamerali na dodržiavanie rýchlosti na cestách.

Dopravní policajti kontrolovali dodržiavanie rýchlosti na cestách.

13 h
Ilustračné foto

Detskej pacientke so spinálnou muskulárnou atrofiou podali liek Zolgensma.

14 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Muži, ktorí útočili pred nitrianskym barom, dostali tresty vo výške 4,5 a 4 roky. Na vyhlásenie rozsudku neprišli.

10 h

Likvidácia autovrakov, ku ktorým sa nikto nehlási, je zložitá, no aby stáli bez povšimnutia na lúke niekoľko rokov, je nezvyčajné a svedčí o nevšímavosti úradov aj ľudí.

20 h

Ľudia berú zdravie na ľahkú váhu a sú málo informovaní o možných rizikách, tvrdí Oleksandr Olashyn.

4. máj

Z pôvodného bazéna vytvorili tri.

6. máj

Už ste čítali?