Piatok, 19. apríl, 2019 | Meniny má Jela

Poštový ombudsman po kritike: Nedá sa stále sedieť na telefóne

Generálny riaditeľ Slovenskej pošty Tomáš Drucker a poštový ombudsman Ján Jasovský vysvetľovali v Banskej Bystrici ciele a poslanie vytvorenia tohto postu.

Ján Jasovský sa mesiac po nástupe na post poštového ombudsmana po prvý krát postavil pred novinárov.Ján Jasovský sa mesiac po nástupe na post poštového ombudsmana po prvý krát postavil pred novinárov.(Zdroj: SME - JÁN KROŠLÁK)

BANSKÁ BYSTRICA. Poštový ombudsman Ján Jasovský sa dnes v sídle Slovenskej pošty v Banskej Bystrici postavil po prvý krát na novom poste pred novinárov spoločne s riaditeľom pošty Tomášom Druckerom.

„Zvykom býva, že v takýchto funkciách sa dáva ľuďom aspoň sto dní, aby predstavili výsledky svojej práce. Ja som dostal iba tridsať dní, ale myslím si, že ten mesiac od nástupu do funkcie bol náročný aj užitočný,“ konštatoval Jasovský a vymenoval, čo všetko od 1. októbra, kedy sa stal poštovým ombudsmanom, stihol. Absolvoval stretnutia s pracovníkmi odboru reklamácií a sťažností, aby si vyjasnili kompetencie a postupy, s pracovníkmi regulačného úradu, ministerstva dopravy a pracoval na návrhu celkovej koncepcie ombudsmana.

Riešil však už aj prvé záležitosti klientov, za október ich bolo celkovo sedem. Ako vysvetlil, tie by sa nemali týkať priamo riešenia sťažností a reklamácií, keďže pre tento účel má pošta vytvorený vlastný odbor. Aj v budúcnosti sa zameria na tie podnety zákazníkov, ktorí neboli spokojní s už vybavenou sťažnosťou, či reklamáciou a dožadujú sa nezávislého posúdenia svojho podnetu.

jas2_r6501.jpg

Poštový ombudsman Ján Jasovský ( vpravo) s riaditeľom pošty Tomášom Druckerom

FOTO SME - JÁN KROŠLÁK

Iba dvaja

„Chceli sme však ukázať dobrú vôľu a tak sme riešili aj niektoré podnety, ktoré sa týkali priamo vybavenia sťažnosti,“ doplnil Jasovský s tým, že jeden takýto spis môže mať aj štyridsať strán a preštudovať ho dôsledne a posúdiť zaberie určitý čas.

„Prvoradú úlohu ombudsmana však vidím v tom, aby sme vedeli predchádzať nárastu týchto sťažností,“ dodal s tým, že týmto smerom sa budú snažiť tvoriť aj koncepciu.

Prečítajte si tiež:Poštový ombudsman si na poštu zobral aj svojho priateľa

Nevyhol sa ani nepríjemným otázkam o tom, prečo je problémom dovolať sa na jeho telefón. „Kancelária ombudsmana má iba dvoch ľudí ( druhým je okrem J. Jasovského Peter Tábory, jeho blízky spolupracovník z pôsobenia v Najvyššom kontrolnom úrade – pozn. redakcie). Nemám vlastnú sekretárku, telefóny v mojej neprítomnosti dvíhajú pracovníci reklamačného oddelenia, za čo som im vďačný, “ doplnil ombudsman s tým, že nie je reálne stále sedieť pri telefóne, postupne by však chcel tento problém riešiť v prospech zákazníkov aj pribratím ďalšieho skúseného človeka do tímu. Post ombudsmana nemá fungovať ako kancelária prvého kontaktu.

Na otázku, či post ombudsmana nie je "šitý" priamo na jeho osobu odpovedal s tým, že prešiel riadnym výberovým konaním, kde mohol preukázať svoje znalosti z predchádzajúceho pôsobenia na dôležitých postoch pošty, ale aj ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií.

jas3_r2278.jpg

Prvoradú úlohu ombudsmana vidí v tom, ako reklamáciám a sťažnostiam predchádzať.

FOTO SME - JÁN KROŠLÁK

Po vzore Česka

Generálny riaditeľ Slovenskej pošty Tomáš Drucker hovorí, že o vytvorení postu poštového ombudsmana uvažovali už dávnejšie: „Chceli sme tak urobiť po vzore Českej republiky, ale aj niektorých významných operátorov vo svete.“ V niektorých krajinách to podľa neho vyplýva priamo zo zákona.

Riaditeľ tvrdí, že je to prirodzený stupeň ako skvalitniť služby zákazníkom: „Spokojnosť zákazníka je daná klientským prístupom. Poštový ombudsman má pomôcť tomu, že v prípadoch, ak sa cíti zákazník poškodený napríklad pri neuznanej sťažnosti, môže ešte prostredníctvom ombudsmana požiadať o nezávislé preverenie.“

Post poštového ombudsmana nepovažuje za klasickú funkciu, ale ide podľa neho o pracovno – právnu pozíciu, keďže Jasovský bol zamestnancom pošty. Od ombudsmana očakáva predovšetkým efektívne vybavenie podnetov zákazníkov. Ročne eviduje pošta 3 – 3,5 tisíc sťažností, ktoré sa v 40 percentách ukazujú ako opodstatnené.

U reklamácií je tento počet ešte vyšší - počítajú sa na niekoľko desiatok tisíc ročne, pričom ich opodstatnenosť je okolo 30 percent. Drucker včak pri tom poukázal na vysoký počet rôznych typov transakcií na počte, ktoré odhadujú na 300 miliónov ročne. Gro týchto sťažností a reklamácií rieši na to vytvorené oddelenie pošty, ombudsman bude mať v náplni podnety, kde sa ešte klienti budú dovolávať ich ďalšieho nezávislého posúdenia.

jas4.jpg

FOTO SME - JÁN KROŠLÁK

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  3. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  4. Až vďaka chorobe objavila svoj talent
  5. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou?
  6. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie
  7. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru
  8. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým?
  10. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča
  1. TOP desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  2. Bim Challenge 2019
  3. Čerpacie stanice OMV Slovensko budú otvorené aj počas sviatkov
  4. Z Fondu malých projektov je možné získať až 50-tisíc eur
  5. Grilovacia sezóna je zahájená!
  6. Moderné bývanie v Žiline v 30-tych rokoch 20. storočia
  7. Čerpačky OMV na Slovensku majú dvere otvorené aj počas sviatkov
  8. Funkce pro Slovensko: navigace na čísla popisná i bez ulic! Mio
  9. Projekt CEC spojil študentov ekonomických univerzít troch štátov
  10. Kúzlo pravidelného investovania
  1. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 34 696
  2. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 9 477
  3. Idete stavať dom? Päť vecí, ktoré potrebujete vedieť 7 492
  4. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 7 020
  5. Čo upiecť na Veľkú noc? 5 skvelých dezertov Adriany Polákovej 6 614
  6. Jozef Miloslav Hurban sa dostal do vesmíru 4 330
  7. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 4 154
  8. Vie sa vaša pokladnica spojiť s finančnou správou? 3 944
  9. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 3 880
  10. Volkswagen Touareg ALL INCLUSIVE je ešte príťažlivejší 3 800

Hlavné správy z MY Bystrica

Oslavy majstrovského titulu: Veľká vďaka barani

Na banskobystrickom námestí SNP oslávilo zlatý hetrik barsnov takmer dvetisíc ľudí.

V Detskej fakultnej nemocnici pribudli nové lôžka

Využitie nájde ešte aj časť použitých lôžok, ktoré budú slúžiť v domovoch sociálnych služieb.

Michal Hudec

Na Vínšpacírke padne nový rekord, sabrážovať sa bude prosecco Mareka Hamšíka

Banskobystrické námestie je vždy v poslednú aprílovú sobotu dejiskom, kde sa prekonávajú slovenské rekordy.

Vlaňajší rekord.

Kamión vyletel na R1 z cesty, vodič zomrel

Podľa svedkov nie je vylúčené, že vodič dostal za volantom infarkt.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

V Jaguari bombu nenašli, hľadali ju hodiny

Výrobu museli prerušiť, ľudia čakali vonku alebo v autobusoch.

Poslednú večeru môžete vidieť tak, ako vyzerala pred 500 rokmi

Kto by sa na najslávnejšie dielo Leonarda da Vinciho aspoň nepozrel?

Ďalší cestný pirát takmer spôsobil tragédiu

Približne sto metrov od miesta, kde pri dopravnej nehode s Poliakom zahynul Štefan z Oravského Podzámku, nedávno riskoval ďalší pretekár. Ohrozil štvorčlennú rodinu.

Archeológovia našli pri výskume v Leviciach aj kuriozitu

V jamách ležala zmeska predmetov - nálezy siahajúce do obdobia 5-tisíc rokov pred naším letopočtom a minulého storočia.

Vybrali SME

Už ste čítali?